Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 20. 10. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Žlté vlaky na trase Bratislava - Komárno prepravili v prvom polroku až 1,7 milióna cestujúcich. RegioJet zaznamenal až 18% nárast

815

RegioJet  |MM|   RegioJet zaznamenal výrazný nárast počtu prepravených cestujúcich na linke Bratislava – Kvetoslavov – Dunajská Streda – Komárno. Žlté vlaky na južné Slovensko využilo počas prvého polroka 2018 až 1,7 milióna cestujúcich. Teda až o 18% viac, ako v rovnakom období počas minulého roka, kedy regionálnymi vlakmi RegioJet cestovalo viac ako 1,4 milióna cestujúcich.

Najväčší nárast počtu cestujúcich zaznamenal súkromný dopravca od apríla, keď vstúpil do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji. Žltými vlakmi je odvtedy možné cestovať aj s električenkami a bežnými lístkami na MHD. Reakcie cestujúcich na fungovanie integrovanej dopravy vo vlakoch RegioJet sú veľmi pozitívne. Okrem jednoduchšieho cestovania sa doprava mnohým aj výrazne zlacnila.Napr. ľudom, ktorí denne dochádzali z obce Kvetoslavov našim vlakom a v Bratislave prestupovali na MHD, stačí po novom iba jeden spoločný cestovný lístok. Ročne tak môžu ušetriť až € 183,80.

RegioJet sa zároveň stal na území Bratislavy ďalším prostriedkom MHD a akousi náhradou za chýbajúcu električku vo východnej časť mesta. Práve táto oblasť sa trápi s najhoršou dopravnou situáciou v Bratislave. Kvôli rozsiahlym zápcham trvá obyvateľom cesta do centra mesta niekedy aj viac ako hodinu. Vlaky RegioJetu sa preto stali vhodnou alternatívou k autobusom a trolejbusom. Cestujúci obídu zápchy elegantne po koľajniciach a každý deň ušetria pri cestovaní aj viac ako pol hodinu. Jazda vlakom z Podunajských Biskupíc a Vrakune do centra mesta trvá iba cca 15 min. Na ponuku rýchlych spojení RegioJetu do centra stihol zareagovať už aj Dopravný podnik Bratislava, ktorý v spolupráci s Bratislavskou integrovanou dopravou začal obyvateľov dotknutých mestských častí privážať autobusmi z okolia na najbližšiu železničnú stanicu, kde môžu pohodlne prestúpiť na vlaky RegioJet linky S70 do centra mesta.

RegioJet v spolupráci s ministerstvom dopravy počas roka zároveň navýšil počet spojov, premávajúcich počas poobedných špičiek. Vlaky odvtedy premávajú ráno a už aj poobede pravidelne až 3x za hodinu.

Na najvyťaženejší ranný vlak s odchodom o 6:15 z Dunajskej Stredy do Bratislavy začal dopravca nasaďovať veľkokapacitnú súpravu, zloženú až z troch jednotiek typu Talent, ktorá dokáže do hlavného mesta priviezť až 939 cestujúcich súčasne. RegioJet by chcel rovnako pokračovať v posilňovaní vlakov aj v druhej polovici roka 2018 a vedie preto rokovania s objednávateľom dopravných výkonov, Ministerstvom dopravy a výstavby SR. Ďalší výrazný nárast očakáva RegioJet v súvislosti s výstavbou obchvatu D4/R7, počas ktorej sa dopravná situácia na južnom Slovensku a v hlavnom meste ešte viac zhorší.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign