Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 21. 10. 2017, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Železnice hľadajú budúcnosť pre zrušenú trať Devínske Jazero - Stupava. Koľajnice vystriedajú bicykle?

ŽSR |MM|   Železnice Slovenskej republiky aktívne hľadajú možnosti, ako využiť zrušené  železničné trate a územie v ich bezprostrednom okolí. Z tratí, ktoré svoju železničnú históriu už uzatvorili, sa snažia vybrať a oživiť v novej perspektíve aspoň niektoré.

Aktuálne ŽSR rozbehli aktivity budúceho využitia železničnej trate Devínske Jazero -  Stupava, a to jej prebudovaním na cyklotrasu. ŽSR už v tomto smere podnikli prvé kroky a iniciovali prvé stretnutie. O možnosti vybudovania cyklotrasy v tejto oblasti  rokoval v stredu, 11. mája 2016 generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Tibor Šimoni s predsedom Bratislavského samosprávneho kraja Pavlom Frešom.  

 

,,Zo zoznamu zrušených tratí sme ako pilotný projekt v okolí hlavného mesta vybrali  odbočku Devínske Jazero – Stupava a oslovili sme vedenie Bratislavského samosprávneho kraja ohľadom jej ďalšieho využitia v podobe cyklotrasy. BSK na túto ponuku zareagoval pozitívne, dohodli sme sa na vytvorení expertnej skupiny, ktorá v krátkom čase posúdi legislatívne, technické a realizačné možnosti tohto zámeru“, uviedol generálny riaditeľ ŽSR Tibor Šimoni s tým, že ŽSR sú správcom majetku pod bývalou železničnou traťou a aby proces bol úspešne dotiahnutý, je potrebné ešte vyriešiť viaceré otázky.

 

„Rozvoj cykloturistiky je jednou z najväčších priorít Bratislavskej župy. Každý rok sprístupňujeme desiatky kilometrov cyklotrás, preto verím, že sa tej svojej dočkajú aj obyvatelia Stupavy. Našou skúsenosťou totiž je, že z cyklotrasy a jej blízkosti sa postupne stáva centrum športového života v mestách. K cyklistike to potom dotiahne aj športovcov, ktorí by aj chceli čosi pre seba urobiť, ale boja sa vyraziť s bicyklom či s korčuľami na frekventovanú cestu, akou spojnica Stupava – Devínska Nová Ves určite je,“ uviedol predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.

 

Železničná trať do Stupavy, v tej dobe nazývaná Stupava - Mást, bola posledným veľkým projektom Rakúskej spoločnosti štátnych železníc  na území Slovenska. Bola projektovaná ako odbočka hlavnej trate z Devínskej Novej Vsi do Kútov a následne do Skalice. Koncesiu dostala ministerským nariadením v roku 1890. Stavba bola dokončená v expresnom termíne a prevádzka sa otvorila už 27.10.1891.

Jazdili tu vlaky osobné aj nákladné až do konca sedemdesiatych rokov 20.storočia, kedy bola osobná doprava zastavená a trať zmizla z cestovných poriadkov. Po úplnom zastavení dopravy na tomto úseku bola  táto trať administratívne zrušená v roku 2008.

 

Úspešnosť tohto projektu ukáže, či ŽSR pôjdu touto cestou aj v prípade ďalších zrušených železničných tratí. .


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign