Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 16. 7. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Zasadanie magistrátu

817

Hlavné mesto SR Bratislava zverejnilo návrh všeobecne záväzného nariadenia (ďalej VZN), ktorým sa môže zaviesť do praxe jednotná parkovacia politika v Bratislave. Návrh bude zverejnený najbližších 15 dní a môže ho pripomienkovať verejnosť - buď elektronicky na e-mailovej adrese parkovanie@bratislava.sk, alebo poštou priamo na Magistrát hl. mesta SR Bratislavy. Všetky pripomienky budú následne vyhodnotené a finálne znenie návrhu VZN bude prerokované na zasadnutiach komisií mestského zastupiteľstva, mestskej rady a na záver o ňom budú na zasadnutí mestského zastupiteľstva rozhodovať poslanci. Cieľom parkovacej politiky sú podľa primátora Iva Nesrovnala jasné pravidlá platné v celom meste, zvýhodnenie občanov Bratislavy, menej áut na uliciach a viac miesta pre rezidentov. „Chceme, aby boli občania nášho mesta zvýhodnení vo všetkých mestských častiach a preto verím, že sa do systému čo najskôr pripojí čo najviac mestských častí,“ povedal Nesroval. Ako ďalej dodal, Bratislava je posledným hlavným mestom spomedzi krajín EÚ bez jednotnej parkovacej politiky. Tá je podľa primátora jedným zo základných kľúčov k možnosti lepšie regulovať dopravu. Je preto dôležité, aby sa starostovia nového systému parkovania v meste nebáli a nekoncepčne nezavádzali samostatné parkovacie politiky, ktoré v konečnom dôsledku problém nevyriešia, ale len prehĺbia. „Mesto potrebuje jeden systém parkovania a nie sedemnásť vlastných politík, na ktoré doplatia Bratislavčania,“ dodal Nesrovnal. Parkovacia politika na území Bratislavy a spôsob jej nastavenia sa rieši už dlhodobo. V roku 2012, teda ešte v minulom volebnom období návrh parkovacej politiky neprešiel najmä z dôvodu, že mesto nereflektovalo na požiadavky starostov mestských častí. Proces prípravy tohto návrhu VZN trval takmer dva roky a je výsledkom komunikácie mesta s mestskými časťami a expertami v oblasti parkovacej politiky. Súčasné vedenie mesta od začiatku procesu prípravy zohľadňovalo pripomienky mestských častí a materiály pripravovalo v spolupráci s nimi na rokovaniach pracovnej skupiny k parkovacej politike. V pravidlách fungovania parkovacej politiky mestské časti získavajú viac kompetencií. Mestské časti si budú sami prevádzkovať systém na území svojej mestskej časti - či to bude internými kapacitami, alebo externou spoločnosťou, to bude na nich. Spoločnosť Deloitte ako zmluvný partner mesta vykonala audit fungovania parkovacej politiky v Bratislave a jeho výstupy rovnako poslúžia ako podklad k následným krokom pri príprave a implementácii systému parkovania v Bratislave. „Aj to je dôkaz toho, že parkovacia politika, ktorá je v Bratislava veľmi potrebná, musí byť postavená na základe odbornej analýzy tak, aby bola v prospech všetkých Bratislavčanov,“ vyhlásil primátor Ivo Nesrovnal. Podľa neho sa tak prvýkrát v histórii mesta pri pripravovaní parkovacej politiky okrem interných kapacít využili aj externí odborníci a v spolupráci so spoločnosťou Deloitte bolo navrhnuté riešenie, ktoré by malo vyhovovať všetkým zúčastneným.  

 


Fotogaléria k článku:

817
Autor: Miroslav Košírer
817
Autor: Miroslav Košírer
817
Autor: Miroslav Košírer

Zobraziť všetky fotografie
817
Autor: Miroslav Košírer
817
Autor: Miroslav Košírer
817
Autor: Miroslav Košírer


Skryť všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign