Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 25. 4. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Vlaky RegioJet prepravili v roku 2018 na trase Bratislava – Komárno a späť rekordných takmer 3,8 milióna cestujúcich. V medziročnom porovnaní ide o milión nových cestujúcich

815

RegioJet |MM|    RegioJet vlani prepravil na tejto trati rekordných takmer 3,8 mil. cestujúcich - to je medziročne o             1 milión viac. Je to viac nových cestujúcich počas jedného roka, ako tu v roku 2011 cestovalo spolu za celý rok, kedy tu ZSSK prepravila cca 800 tisíc cestujúcich ročne. Celkom tak RegioJet na jedinej trati prepravil takmer 5 % všetkých cestujúcich v celej sieti všetkých slovenských železníc (v porovnaní s údajmi za rok 2017) - Ide o trať, ktorá je z hľadiska počtu cestujúcich a ich nárastu celoeurópskym unikátom a dnes predstavuje najvyťaženejšiu jednokoľajnú železničnej trať na Slovensku.

Hlavným motorom rekordného rastu v roku 2018 bol vstup RegioJet do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, kedy vlaky RegioJet začal využívať na električenky rad cestujúcich z predmestských častí Bratislavy ako rýchlu alternatívu MHD. Viac cestujúcich prišlo do vlakov tiež s ohľadom na dopravné komplikácie spojené s cestovaním cestnou dopravou v súvislosti s prebiehajúcimi uzávierkami a stavebnou činnosťou na cestných komunikáciách.

Najvyťaženejšie spoje na trase jazdia v úseku z Dunajskej Stredy a Kvetoslavov do Bratislavy – najviac obsadené vlaky tu denne prepravujú denne 500 - 700 cestujúcich na jeden spoj.

RegioJet aktuálne intenzívne rokuje s objednávateľom - Ministerstvom dopravy o navýšení kapacít do konca platnosti existujúcej zmluvy. Je to z dôvodu potreby zásadne reagovať na obrovský nárast počtu cestujúcich. Prerokúvame s Ministerstvom dopravy niekoľko variantov - vrátane možného nasadenia dvojpodlažných vozidiel. Ako jednu z variantov posilnenia RegioJet vidí aj možnosť dohody o spolupráci so ZSSK a možnosť prenájmu ich súprav, pretože jediné dvojpodlažné vozidlá, ktoré sú technicky schválené pre prevádzku na Slovensku, sú jednotky push-pull ZSSK (rada 951 + 051). Nasadenie akýchkoľvek ďalších dvojpodlažných vozidiel, ktorých je v celej Európe všeobecne nedostatok, bude vyžadovať najprv technické schválenie pre prevádzku na Slovensku. O tejto skutočnosti je Ministerstvo dopravy informované a RegioJet na tejto variante pracuje a predloží ju čo najskôr Ministerstvu dopravy. Celkovo tak bude mať Ministerstvo dopravy od RegioJetu 7-8 variant posilnenia kapacít na trase Bratislava - Komárno a späť

Celkom v roku 2018 prepravili vlaky RegioJet na všetkých svojich linkách 9,7 miliónov cestujúcich. V porovnaní s rokom 2017 sa jedná o masívny medziročný nárast vo výške 29%.

Diaľkové vlaky RegioJet, ktoré jazdia bez akýchkoľvek dotácií na trasách Praha - Ostravsko, Praha - Košice - Humenné a Praha - Brno - Bratislava / Viedeň prepravili v roku 2018 celkovo 5,9 miliónov cestujúcich. Medziročne tak diaľkovými vlaky RegioJet cestovalo približne o 1,2 milióna cestujúcich viac - a to najmä vďaka zavedeniu nových spojov na trase Praha - Brno - Bratislava / Viedeň.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign