Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 23. 10. 2017, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Vlaky RegioJet prepravili v roku 2016 na linke Bratislava - Dunajská Streda - Komárno približne 2,6 milióna cestujúcich

815

RegioJet  |MM|  Počas 5 rokov prevádzky prepravili viac ako 10 miliónov cestujúcich

 

Približne 2,6 milióna cestujúcich prepravili v roku 2016 regionálne vlaky RegioJet jazdiace na základe zmluvy o záväzku verejnej služby na objednávku štátu na trase Bratislava - Dunajská Streda - Komárno a späť.

Tento počet cestujúcich je 3,2 násobne vyšší, než na rovnakej trase prepravovala do roku 2012 ročne ZSSK - nárast počtu cestujúcich o viac ako 300% počas piatich rokov prevádzky (od 4. 3. 2102) je absolútnym európskym unikátom z hľadiska zvýšenia efektivity určité železničné trasy v rámci systému verejnej dopravy.

Denne tak využíva najmä v prímestskom okolí bratislavskej aglomerácie verejnej vlakovej dopravy približne o 5 tisíc cestujúcich viac, čo znamená o 2,5 až 3 tisíce menej áut denne na preťažených príjazdových komunikáciách do hlavného mesta. RegioJetu pritom štát platí zhruba o 15% menej na vlakokilometer (o 1 EUR na vlakokilometer) v porovnaní s platbou pre ZSSK. Aj to bol dôvod, prečo štát akceptoval v roku 2011 ponuku RegioJetu, ktorý reagoval na tzv. notifikáciu ministerstva dopravy (zverejnenie štátne zákazky) o 15 percent výhodnejšie ponukou a nižším nárokom na dotácie.

Pre cestujúcich znamenal príchod RegioJetu nové služby, ako je internet zdarma, či vybudovanie záchytných parkovísk a ďalšej infraštruktúry, do ktorej RegioJet ako dopravca investoval. Aktuálne vlaky RegioJet fungujú na trase z Bratislavy do Komárna 5 rokov - prvé spoje vyšli v nedeľu 4. 3. 2012. Počas piatich rokov prevádzky prepravili viac ako 10 miliónov cestujúcich.

Práve s ohľadom na vysoký nárast cestujúcich, ktorý sa navyše skokovo zrýchlil po zavedení cestovného zadarmo, riešil RegioJet dlhodobo potrebu navýšiť kapacitu súprav tak, aby bolo možné uspokojiť extrémny nárast dopytu po cestovaní najmä v špičkových časoch. V tejto oblasti je potrebný súhlas ministerstva dopravy čoby objednávateľa.

V závere minulého roka sa RegioJet sa s ministerstvom dopravy dohodol na nasadenie ďalších až 4 súprav, bez toho, aby ministerstvo dopravy muselo navýšiť platby, ktoré platí RegioJetu za objednávanie spojov na trase Bratislava – Dunajská Streda - Komárno. RegioJet ponúkol toto riešenie ako krok, ktorý je nevyhnutný pre vyriešenie nedostatku kapacity súprav vzhľadom na rapídny nárast počtu cestujúcich v posledných rokoch a na zabezpečenie stabilného prevádzky vrátane potrebných záloh pre prípad poruchy či mimoriadnosťou.

Od 10. marca 2017 tak RegioJet novo - najmä ako posilnenie kapacít vlakov idúcich v rannej a popoludňajšej špičke nadadzuje vlaky vedené motorovými jednotkami nemeckej výroby typového označenia 628. Tie sú konštruované pre rýchlosť 120 km / hod. budú v štandardnom žltom farebnom prevedení RegioJet. Každá súprava má približne 140 miest na sedenie na látkou čalúnených sedačkách a z ďalších služieb budú môcť cestujúci využiť napríklad bezplatné pripojenie na internet, zapožičiať si časopisy a taktiež prepravovať bicykle. Tieto jednotky plánuje RegioJet v prípade potreby spájať až do dlhých trojsúprav. V časoch špičky by ich nasadzoval na najvyťaženejšie spoje a tieto súpravy by tak spoločne ponúkli prepravnú kapacitu až 420 miest na sedenie.

Vlakové jednotky rovnakého typu prevádzkuje napríklad dopravca Arriva (divízia DB Bahn) na diaľkové linke Nitra - Trenčín - Praha; v Českej republike potom dopravcu GW Train Regio na vysúťaženej rýchlikovej trase Plzeň - Most a tieto súpravy jazdia tiež na regionálnych spojoch v Spolkovej republike Nemecko - napríklad v Bavorsku, Brandenbursku a ďalších spolkových krajinách.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign