Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 13. 11. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Slováci, tešte sa na konkurenciu na železnici. RegioJet znižuje od dnes ceny na trase Žilina – Praha na 9 EUR

815

Aleš Ondruj, tlačový hovorca holdingu Student Agency |MM|  Zníženie cien je súčasťou aktívneho vstupu RegioJet na slovenský trh. Ďalšie zníženie cien prinesie príchod konkurencie od decembra 2014 na trasu Bratislava – Košice - a to až pod 10 EUR.

 

RegioJet - najväčší súkromný železničný osobný dopravca na Slovensku a v Českej republike oficiálne štartuje aktívny vstup na slovenský trh. Odteraz sa RegioJet bude aktívne vymedzovať ako konkurencia voči štátom vlastnenému dopravcovi (ZSSK) a bude ponúkať lepšie služby za nižšie ceny. Prvým krokom je zníženie cien od dnešného dňa - od stredy 23. apríla 2014 u spojov EC RegioJet na trase Žilina – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Praha a späť. Nová cena cestovného pre dospelú osobu na trase Žilina (Čadca, Kysucké Nové Mesto) – Praha je od teraz 9 EUR, a to vrátane všetkých palubných služieb – miestenky zdarma, pripojeniu k internetu zdarma, ponuky horúcich nápojov zdarma, možnosti pripojenia k elektronickému zábavnému portálu s množstvom hudby, filmov a ďalších služieb, ktoré sú štandardom na palubách vlakov RegioJet.

Ďalší rast kvality služieb a zníženie cien príde na slovenské železnice od 14. decembra 2014, kedy RegioJet vstúpi na trasu Bratislava – Žilina – Košice a súčasne doterajší spoj z Prahy do Žiliny predĺži až do Košíc.

 

Vďaka príchodu konkurencie od decembra 2014 na spoje Praha – Košice ušetrí štát aj cestujúci. Štát ušetrí za dotovanie stratovej prevádzky na tejto trati a cestujúci sa budú tešiť z nízkych cien,“hovorí Radim Jančura, majiteľ holdingu STUDENT AGENCY, ktorého súčasťou je aj RegioJet a dodáva: „Rovnaký efekt sa dá očakávať aj na trase Bratislava – Košice. ZSSK na nedotovaných spojoch prerába ročne 2,8 milionov EUR a ich zrušením by železničná spoločnosť mohla ušetriť a súčasne presunúť kvalitné vozne na štátom dotované medziregionálne rýchliky. Vďaka konkurencii rátame s tým, že cena lístka na trase Bratislava – Košice môže klesnúť až pod 10 EUR, zatiaľ čo dnes za bežný lístok vo vlakoch IC na rovnakej trase zaplatia cestujúci 20 EUR a v rýchlikoch viac ako 18 EUR.

 

Okrem zníženia cien prinesie konkurencia zlomový nárast kvality služieb. Vo všetkých vlakoch RegioJet na trase Bratislava – Žilina – Košice sa od decembra budú cestujúci štandardne stretávať s ponukou nasledujúcich palubných služieb:

 

·         káva a ďalšie nápoje zdarma

·         miestenka zdarma vždy súčasťou cestovného lístka

·         prístup k internetu vo všetkých vozňoch zdarma

·         možnosť sledovania desiatok filmov, poslechu hudby, čítania elektronických kníh na zábavnom portáli

·         prípojky k 230 V

·         denná a ďalšia tlač zdarma

·         možnosť zakúpenia palubného občerstvenia – napríklad sushi, šalátov, výberových dezertov, nápojov – a to všetko za nízkonákladové ceny

 

Vo vlakoch bude vlakový personál (stevardky a stevardi) zodpovedný za poskytovanie palubných služieb cestujúcim. Na prevádzkovanie vlakov využije RegioJet moderné klimatizované vozně pre rychlosť až 200 km/hod a viacsystémové lokomotívy pre rýchlosť 160 km/hod. vybavené príslušnými vlakovými zabezečovačmi. 

 

Súťaže na objednávané spoje – potenciál pre ďalšie zníženie cien i nároku na dotácie

Príchod konkurencie do diaľkovej železničnej dopravy je len začiatok. Najväčšie úspory pre štát sa dajú očakávať s otvorením konkurencie na dotovaných trasách. Súťažením prevádzkovania týchto liniek ušetrí štát ročně 40-60 milionov EUR ročne. Nová konkurencia si sama bez akýchkoľvek požiadaviek na štátny rozpočet zakúpi moderné nízkopodlažné klimatizované súpravy bez toho, aby sa na ich financovaní podieľal daňový poplatník. Pozitívnym príkladom je prevádzka regionálnych vlakov RegioJet na trase Bratislava – Dunajská Streda – Komárno, kde vďaka výraznému rastu kvality sa počet cestujúcich zvýšil na viac ako dvojnásobok a za rok 2013 RegioJet zakončil svoje hospodárenie na tejto trase primeraným ziskom vo výške desiatok tisíc EUR, ktorý umožní ďalšie investície – napríklad do vzdelávania ľudských zdrojov či modernizácie prevádzky.  


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign