Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 17. 8. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

R.Raši: Pracovníkom štátnych a verejných inštitúcií chceme byť maximálne nápomocní

ÚPV SR II  |MM|  Bratislava, 6. augusta 2019 - V rámci spustenia druhej vlny boja proti byrokracii rozbehol Úrad podpredsedu vlády pre investície a informatizáciu SR (UPVII) celoplošné odborné školenia pre ťažiskové orgány verejnej moci. Kľúčovou úlohou je čo najrýchlejšie zapojiť úradníkov do naštartovaného procesu odstraňovania ďalších papierových výpisov a potvrdení.

„Keďže sa zákon proti byrokracii dotýka približne 40 000 úradníkov, ktorých čaká komplexná zmena pri získavaní a evidencii výpisov a potvrdení v informačných systémoch, nenechali sme nič na náhodu a snažíme sa byť orgánom verejnej moci maximálne nápomocní,“zdôraznil Richard Raši.

Experti z UPVII cestujú po celom Slovensku a organizujú pre kľúčové orgány verejnej moci odborné školenia.  Okrem Banskej Bystrice, Žiliny, Trnavy a Nitry majú na programe postupne zaškoliť úradníkov aj v ďalších ôsmich slovenských mestách. Najčastejšími témami v rámci spomínaných školení sú podľa expertov otázky dostupnosti služieb, či už ide o register právnických osôb, alebo spôsob, akým možno administratívne zastúpiť občana pri vybavovaní agendy v jeho neprítomnosti.

Najviac dát, či už ide o vydávanie pasov, občianskych preukazov až po evidenciu vozidiel, spadá do kompetencie Ministerstva vnútra, UPVII má preto v blízkom čase ambíciu, zaškoliť úradníkov práve z tohto rezortu. 

 

Od 1. septembra do 1. decembra 2019 sa postupne rušia papierové potvrdenia o nedoplatkoch na zdravotnom, sociálnom poistení, dôchodkovom sporení, ako aj potvrdení o colných a daňových nedoplatkoch, nevynímajúc ani potvrdenia o návšteve školy.

Podpredseda vlády zároveň zdôraznil, že povinnosť dokladovania odpadne aj mimovládnym organizáciám, ktoré už nebudú musieť papierovo predkladať výpis z registra nadácií, z registra občianskych združení, neinvestičných fondov, neziskových organizácií a výpis z registra organizácií s medzinárodným prvkom.

 

 

 

 


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign