Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 22. 4. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Rozumná voľba = autobus

Miroslav KošírerDátum05. 06. 2014 09:07:58TémaDoprava
817

Včera v Bratislave odštartovala kampaň zdvojnásobiť počet cestujúcich v autobusoch na Slovensku. Na  tlačovej konferencii projekt predstavil  Zväz autobusovej dopravy (ZAD) spolu so Združením cestných dopravcov Česmad Slovakia pod názvom Autobusová doprava – rozumná voľba. Kampaň je podľa prezidenta ZAD Petra Pobehu   ponúknuť ľuďom alternatívu k individuálnej doprave a prispieť tak k väčšej ekológii celej dopravy a tiež bezpečnosti. V autobuse totiž štandardne podľa zväzu cestuje okolo 30 ľudí a keby každý z nich použil osobné auto, vozidlá by zabrali 120 metrov v rámci prepravného pruhu. Pritom jeden autobus meria 12 metrov, čo je desatina z toho. "Počet vozidiel by sa mohol výrazne znížiť, čo by prispelo k bezpečnosti cestnej premávky a určite k zrýchleniu prepravy," povedal Ing. Peter Pobeha. Autobusová doprava pritom nemá  záujem súperiť so železničnou dopravou, hľadá skôr harmonizáciu týchto druhov prepravy. Cestujúci, ktorí ubúdajú v autobusoch, sa  presúvajú do osobných áut, a nie na železnicu. Jedná sa predovšetkým o prímestské autobusy Členovia ZAD, čiže 14 autobusových spoločností, prepravili za minulý rok viac ako 180 miliónov cestujúcich a autobusy najazdili spolu vyše 200 miliónov kilometrov. Ide pritom predovšetkým o prímestské autobusy v regiónoch. Niekoľko rokov zápasí ZAD nielen na Slovensku, ale všade vo svete, s určitým úbytkom cestujúcich práve kvôli konkurencii individuálnej dopravy. Medziročný pokles cestujúcich v regiónoch je rôzny. Napríklad na východe Slovenska a v okolí Bratislavy je nulový, čiže situácia je stabilizovaná. V niektorých regiónoch , je medziročný pokles na úrovni 4 a 5 %,. To sa týka napríklad Žilinského alebo Trenčianskeho kraja. Otočiť tento trend by mohla práve kampaň, ktorej intenzívnejšia časť bude prebiehať v júni. Väčšina autobusov dopravných spoločností, ktoré sú členmi zväzu, bude označená symbolmi kampane. V rámci akcie budú tiež obe združenia bližšie informovať ľudí o argumentoch, ktoré hovoria v prospech autobusovej dopravy.

 


Fotogaléria k článku:

817
Autor: Miroslav Košírer
817
Autor: Miroslav Košírer
817
Autor: Miroslav Košírer

Zobraziť všetky fotografie
817
Autor: Miroslav Košírer
817
Autor: Miroslav Košírer
817
Autor: Miroslav Košírer

817
Autor: Miroslav Košírer
817
Autor: Miroslav Košírer

Skryť všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign