Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 19. 11. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

RegioJet využíva medzi Prahou a Košicami najviac cestujúcich. Za rok prevádzky ich bolo 525 tisíc. Vlaky jazdia bez dotácií a sú v zisku.

815

RegioJet |MM|  RegioJet je ziskový pri cenách od € 9,-. ZSSK je stratová a štát vyhadzuje peniaze na dotovanie medzinárodných vlakov, ktoré väčšina Slovákov nikdy nevyužije

Pred rokom, 11. októbra 2014, vyšli po prvý krát žlté vlaky RegioJetu na trasu Praha – Ostrava – Žilina – Poprad – Košice. Cestujúci presadli do nových spojov RegioJetu. Tie sa stali najvyťaženejšími vlakmi na trase Praha – Košice.  Za rok prevádzky prepravili viac ako 525 tisíc cestujúcich. V roku 2016 ich plánuje RegioJet medzi Prahou a Košicami odviezť rovný milión.

Naše vlaky jazdia bez dotácií a napriek tomu, že cestovné lístky ponúkame už od € 9,-, dokázali sme byť na trase Praha – Košice ziskoví. ZSSK a ČD sú naopak v strate, hoci predávajú lístky za výrazne vyššie ceny. Stratu navyše nezmyselne pokrýva štát z peňazí slovenských občanov,“ hovorí Radim JANČURA, majiteľ spoločnosti RegioJet.

Aktuálne si do každého nášho košického vlaku zakúpi lístok dokopy takmer 700 cestujúcich, preto budeme kapacitu spojov navyšovať tak, aby sme mohli jedným vlakom odviesť až 1 000 cestujúcich,“ dodáva Radim JANČURA.

RegioJet zatiaľ prevádzkuje medzi Košicami a Prahou jeden pár denných vlakov. Tie odchádzajú z Prahy v ranných hodinách o 07:48 a do Košíc prichádzajú poobede o 15:52. Vlaky v opačnom smere odchádzajú z Košíc o 08:04 a do Prahy prichádzajú o 16:10. Navyše 3x do týždňa ponúka RegioJet aj nočné spoje, ktorých prevádzka sa od decembra zmení. Nočné vlaky budú premávať každodenne.

Na košické vlaky nasadzuje RegioJet až 10 vozňové súpravy, vrátane vozňov Astra, ktorých súčasťou vybavenia sú dotykové obrazovky s multimediálnym systémom, zabudované priamo v kožených sedadlách. Cestujúci si vďaka nim môžu počas cesty pozrieť film, alebo počúvať hudbu a využiť ďalšie možnosti individuálnej palubnej zábavy. Vo vlakoch ponúka RegioJet štandardný žltý servis – stevardky, ktoré ponúkajú cestujúcim zadarmo kávu v neobmedzenom množstve, či balenú vodu. Cestujúci obdržia dennú tlač, pričom sa môžu pripojiť na internet cez bezplatnú Wi-Fi sieť. Ceny lístkov začínajú v najvýhodnejšej cestovnej triede STANDARD na úrovni € 9,-. Okrem spojov do Košíc pridá RegioJet od zmeny cestovných poriadkov vlaky aj na stredné Slovensko. Žlté vlaky budú denne spojovať Zvolen, Banskú Bystricu a Martin so Žilinou, Ostravou, Olomoucom, Prahou a ďalšími mestami v ČR. Veľká časť stredného Slovenska tak získa kvalitné napojenie spojmi RegioJet do Českej republiky.

 

Radim JANČURA: „Vyzývam štát, aby prestal dotovať vlaky, ktoré sú pre väčšinu Slovákov k ničomu. Pripravili sme ich zoznam.“

 

Prémiový a povinne miestenkový vlak Pendolino, povinne miestenkový nočný ubytovací vlak vyššej kategórie EuroNight, rovnako ako medzinárodné vlaky vyššej kvality EuroCity na trase (Brno) – Kúty – Bratislava - to sú príklady vlakov, na ktorých prevádzku posiela ministerstvo dopravy nezmyselne dotácie z peňazí daňových poplatníkov.

TIETO VLAKY NEZAISŤUJÚ ZÁKLADNÚ DOPRAVNÚ OBSLUŽNOSŤ, jazdia v nich prevažne medzinárodní cestujúci (turisti a pod.), ktorí platia drahé medzinárodné cestovné. NAPRIEK TOMU MINISTERSTVO DOPRAVY NA ICH PREVÁDZKU ZBYTOČNE PRISPIEVA MILIÓNMI EUR.

Je na hanbu, že si štát dovolí namiesto financovania zdravotníctva, či diaľnic, dotovať z vreciek daňových poplatníkov vlaky, ktoré sú pre bežný život väčšiny Slovákov k ničomu a mali by jazdiť rovnako ako v západnej Európe na komerčné riziko dopravcu. Je to rovnaký nezmysel, ako keby začal štát dotovať medzinárodné letecké linky. Nechápem, prečo má slovenský daňový poplatník platiť prevádzku a prenájom drahého Pendolina, ktorým sa do práce, do školy a ani k lekárovi aj tak nikdy neodvezie. Vyzývam ministra dopravy, aby tieto dotácie okamžite zrušil a ušetril peniaze občanov na užitočnejšie veci. Nech si tieto vlaky jazdia ďalej, ale bez dotácií – rovnako ako jazdíme my,“ hovorí Radim JANČURA, majiteľ RegioJetu.

 

Zoznam vlakov, ktoré štát nezmyselne dotuje z peňazí poplatníkov, a ktoré väčšina Slovákov pre svoje každodenné cesty nikdy nevyužije:

 

SC 240/241 SC Pendolino Košice - Praha a späť

Prémiový, povinne miestenkový vlak, vedený jednotkou Pendolino ČD, ktorý zastavuje len vo vybraných staniciach, ktorého prevádzka nie je dotovaná ani na území Českej republiky, dostáva od slovenského ministerstva dotácie na svoju prevádzku.

EN 444/445 Slovakia Košice – Praha a späť

Nočný vlak vyššej kategórie EuroNight s povinnou rezerváciou miest, voziaci v prevažnej miere ubytovacie lôžkové a ležadlové vozne bez využitia pre bežnú dopravnú obslužnosť.

Vlaky EuroCity na trase Brno – Kúty – Bratislava a späť

Medzinárodné vlaky vyššej kategórie voziace väčšinou medzinárodných cestujúcich – často iba tranzitujúcich z   Čiech cez Slovensko do Maďarska, kde ZSSK dostáva kilometrický podiel z drahého medzinárodného cestovného. Tieto vlaky naviac na území Slovenska zastavujú len v Bratislave a na pohraničnej stanici Kúty. Naopak nezaisťujú žiadnu dopravnú obslužnosť pre cestujúcich zo Záhoria, pretože napr. v Malackách nezastavujú.

Nezmyselné je tiež dotovanie medzinárodných spojov zo Žiliny do Českej republiky – cez Púchov a Čadcu.Ani na jednej trase neplnia vlaky funkciu základnej dopravnej obslužnosti – okrem nich tu jazdí množstvo regionálnych a rýchlikových spojov. Zároveň tu jazdí aj RegioJet, ktorý to zvládne bez dotácií a so ziskom. Napriek tomu sú vlaky ZSSK ako na území Slovenska, tak aj ČR dotované.

 

Všetky takéto vlaky by napr. v Nemecku a  v ďalších vyspelých krajinách fungovali výlučne na komerčné riziko dopravcu, bez zaťažovania peňaženiek daňových poplatníkov. „Dotované majú byť iba tie vlaky a autobusy, ktoré zaisťujú, aby sa občania dostali do práce, do školy, k lekárovi, alebo napr. v nedeľu do kostola. Dotovať exkluzívne medzinárodné spoje a posielať peniaze slovenských pracujúcich občanov na prevádzku Pendolina, je voči daňovým poplatníkom nehoráznosť,“ uzatvára Radim JANČURA.

 

 


Fotogaléria k článku:

815
Autor: RegioJet

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign