Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 17. 11. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

RegioJet prepravil na Slovensku za prvý polrok vo vlakoch a autobusoch takmer 2 milióny cestujúcich

815

RegioJet |MM| Spoločnosť RegioJet podnikateľa Radima JANČURU plánuje do konca roka rozšíriť počet spojov a počet cestujúcich ešte zvýšiť.

Spoločnosť RegioJet podnikateľa Radima JANČURU prepravila za prvý polrok na Slovensku svojimi žltými vlakmi a autobusmi 1,835 milióna cestujúcich. Nárast počtu cestujúcich nastal predovšetkým po vstupe dopravcu na najdôležitejšiu slovenskú trať Bratislava - Žilina - Košice na ktorej prevádzkuje 4 páry vlakov InterCity.

Diaľkové vlaky IC RegioJet

Od januára prepravil dopravca na linke Bratislava - Žilina - Košice až 450 tisíc cestujúcich.V júni sa k 3 párom vlakov pridali aj nočné spoje. Tie priniesli služby v podobe budíka či raňajok na miesto. Stevardi cestujúcim pred vystúpením ponúknu zdarma kávu a čerstvý croissant. Vlak po celú noc stráži aj bezpečnostná služba.

Žlté vlaky InterCity priniesli cestujúcim celkom nový koncept služieb. Samozrejmosťou sa stala bezplatná rezervácia a garancia miesta vždy ako súčasť cestovného lístka, moderný systém odbavovania, kde hlavnou úlohou nie je kontrola cestovných lístkov, ale poskytovanie služieb, zdarma káva a ďalšie nápoje počas celej cesty, wi-fi a palubný portál, z ktorého je možnosť sledovania filmov a počúvania hudby. Novinkou je aj palubný predaj občerstvenia za mimoriadne výhodné ceny. V ponuke sú okrem snackov, sladkostí či nápojov aj zákusky, šaláty či dokonca sushi. Cestujúci s deťmi si môžu zakúpiť lístok do detského kupé, v ktorom sa ich deti môžu zahrať rôzne hry, požičať si hračky či sledovať kino.

Služby súkromného dopravcu si cestujúci obľúbili. Začali ich využívať aj cestujúci, ktorí by za normálnych okolností vlakom nikdy necestovali.

Všetky vlaky prevádzkuje spoločnosť bez akejkoľvek dotácie od štátu. Problém jej navyše robí bezplatná preprava študentov a dôchodcov, ktorú zaviedla minulý rok vláda Slovenskej republiky. Nárok na 100% zľavu z cestovného majú cestujúci len v štátom objednávaných vlakoch. RegioJet tak aj napriek nízkym cenám nemôže konkurovať rýchlikom ZSSK, ktoré cestujúcich vozia zadarmo.

Aj napriek nižšiemu počtu potencionálnych cestujúcich dopravca plánuje od decembra linku posilniť. Vlaky by podľa jeho plánov mali premávať cez deň v intervaloch 3 hodiny.

Autobusová linka Banská Bystrica – Nitra – Bratislava

Vo februári 2015 spustil RegioJet aj svoju prvú autobusovú linku. Denne na nej pri tom prepraví až 1700 cestujúcich. Do 30. 6. využilo autobusy 185 tisíc cestujúcich. Od 15.07.2015 dopravca linku posilnil, tá premáva v súčasnosti v 15 min. intervaloch v rannej špičke a vo veľmi atraktívnych intervaloch jazdí aj poobede. RegioJet si od nového cestovného poriadku sľubuje ďalší prístun cestujúcich z áut.

Regionálné vlaky Bratislava – Dunajská Streda - Komárno

Žltý dopravca si polepšil aj pri regionálnej linke Bratislava - Dunajská Streda - Komárno, ktorú prevádzkuje vo verejnom záujme. Od začiatku prevázky v roku 2012 sa počet cestujúcich vďaka kvalitnejším službám a nižším cenám na trase takmer ztrojnásobil oproti roku 2011, kedy dopravu na trati zabezpečoval štátny dopravca ZSSK. Za prvý polrok prepravili vlaky Os a REX na trase Bratislava – Dunajská Streda – Komárno 1,2 milióna cestujúcich.

Spolu tak dopravca RegioJet prepravil v žltých vlakoch a autobusoch na Slovensku 1,835 milióna cestujúcich.

Okrem vlakov a autobusov na Slovensku má v prevádzke aj komerčnú železničnú linku v susednej Českej republike kde spoločnosť zaznamenala obrovský prílev cestujúcich. Dopravu tam zabezpečuje na trati Praha - Ostravsko - Slovensko. Služby RejoJetu využilo pri tom na linke za prvý polrok vyše 1,406 milóna cestujúcich. Ide o medziročný nárast až o 31,5%.

Za prvý polrok tak dopravca RegioJet v Českej republike a na Slovensku prepravil  celkom 3,241 miliónov cestujúcich.

V súčasnosti sa chystá spoločnosť vstúpiť na trasu Bratislava - Viedeň. Luxusné autobusy v štýle fun&relax budú spájať centrum Viedne s letiskom vo Schwechate s Bratislavou v hodinových intervaloch. Na spustení linky sa intenzívne pracuje, pričom na ňu dopravca už zakúpil autobusy.

Za celý rok 2015 plánuje RegioJet prepraviť vo všetkých svojich vlakoch a autobusoch na Slovensku i v Čechách 7 miliónov cestujúcich s tým, že v druhom polroku počíta ešte s rýchlejším prírastkom cestujúcich vďaka novému nočnému vlakovému spojeniu, ktoré sprevádzkoval len v júni toho roku a spúšťaniu nových a posilňovaniu súčasných liniek.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign