Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 14. 11. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

RegioJet definitívne vyhral spor o licenciu. Ministerstvo dopravy potvrdilo, že Bratislavský aj Nitriansky samosprávny kraj porušili zákon

815

RegioJet |MM|   Jednoznačné víťazstvo spoločnosti RegioJet v boji o autobusovú licenciu na linke Bratislava – Banská Bystrica. Ministerstvo dopravy vo všetkých bodoch vyhovelo odvolaniu RegioJetu proti rozhodnutiu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) neudeliť RegioJetu licenciu. Ministerskí úradníci skritizovali okrem iného aj to, že do licenčného konania neoprávnene a nad rámec svojich právomocí zasiahlo mesto Nitra a tiež komerční dopravcovia. Ministerstvo svojím rozhodnutím potvrdilo, že jediný, kto postupoval presne v súlade so zákonmi Slovenskej republiky, bol Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK). Ten v januári 2015 licenciu spoločnosti RegioJet vydal a následne čelil trestnému oznámeniu, že porušil zákon.

To, že ministerstvo dopravy na 100 percent vyhovelo nášmu odvolaniu, vnímame ako obrovské víťazstvo,“reaguje na rozhodnutie ministerstva dopravy majiteľ spoločnosti RegioJet Radim Jančura.

Sme jasní víťazi sporu so županmi Belicom a Frešom a primátorom Dvončom. Porušili slovenské zákony, konali zjavne klientelisticky a tiež šli proti verejnému záujmu                  a potrebám svojich obyvateľov. Preto ich znovu vyzývam, aby opustili verejný priestor. Pokiaľ tak neučinia do Valentína 14.2 2015, použijem všetky prostriedky, aby niesli nielen politickú, ale i trestnoprávnu zodpovednosť za nezákonné správanie sa od ich vstupu        do politiky,“dodáva Radim Jančura.

"Vyzývam týmto občanov, aby mi naďalej prinášali podnety na nezákonné konanie týchto politikov, hlavne v oblasti klientelizmu a korupcie. Už teraz mám dokumenty, ktoré môžu viesť k obžalobe dvoch z troch týchto politikov," vraví Radim Jančura.

 

Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet

 

- - -

 

Prečítajte si podrobnosti k rozhodnutiu Ministerstva dopravy

Ministerstvo dopravy potvrdilo, že BSK v konaní niekoľkokrát závažne pochybil, na čo vo svojom odvolaní spoločnosť RegioJet upozorňovala. K zrušeniu rozhodnutia a na nové prejednanie konania ministerstvo pristúpilo z nasledujúcich dôvodov:

 

1) v prípade udeľovania licencie pre diaľkovú autobusovú dopravu je nesúhlasné stanovisko mesta irelevantné - pre Nitriansky samosprávný kraj (NSK) aj BSK bol napriek tomu nesúhlas Nitry hlavným dôvodom zamietnutia licencie. Takúto prax ministerstvo dopravy odmieta.

            „Mesto Nitra je príslušný dopravný správny orgán iba v mestskej doprave a nie               na udelenie dopravnej licencie pre pravidelnú diaľkovú autobusovú dopravu. (…)        Skutočnosť uvádzaná mestom Nitra, kde sa odvolávajú na platný plán dopravnej       obslužnosti, ktorý nedefinuje potrebu navýšenia obslužnosti územia, je prekročením        právomoci mesta Nitra ako dopravného správneho orgánu, pretože (…) tento plán        mesto Nitra zostavuje iba pre mestskú dopravu a pre autobusové linky vykonávané vo verejnom záujme,“ uvádza sa v rozhodnutí ministerstva dopravy (viď Príloha:           bod 4, str. 9).

2) nesúhlasné stanovisko dotknutého dopravného správneho orgánu musí byť podložené podrobnou analýzou - mesto Nitra a Nitriansky samosprávny kraj odmietli vydať licenciu svojvoľne bez toho, že by sa ich nesúhlas opieral o relevantné a odôvodnené argumenty. Tým porušili slovenské zákony.

            „V prípade nesúhlasu ostatných dopravných správných orgánov z dôvodu, že ide          o súbeh s dotovanou linkou na základe zmluvy o službách, dopravný správný orgán           by si mal vyžiadať od dotknutých dopravných správných orgánov podrobnú            analýzu, že by schválienie autobusovej linky závažne ovplyvnilo životaschopnosť      inej linky (…). Nesúhlasné stanovisko nemôže byť vydané na ľubovôli dopravného           správneho orgánu, ale na základe podrobnej analýzy,“ upozorňuje vo svojom             rozhodnutí ministerstvo (viď Príloha: bod 5, str. 9).

3) stanoviská komerčných dopravcov sú v licenčnom konaní neprípustná - NSK priložil k svojmu zamietavému stanovisku tiež vyjadrenie Doprava Arriva Nitra a Viliam Turan Turancar napriek tomu, že na riadenie nesmú mať komerční dopravcovia žiadny vplyv.

            „Rozhodnutie o udeleni dopravnej licencie sa preto nemôže opierať o názory iných       dopravcov, ktorí v podnikateľskom prostredí nebudú nikdy súhlasiť so zavedenm        konkurenčnej linky,“ uvádí v rozhodnutí ministerstvo dopravy(viď Príloha: bod 2, str.        8).

4) BSK nerozhodol konanie v zákonných lehotách (tj. do 30 dní, vo výnimočných prípadoch do 60 dní) a tým porušil jednu zo zásad správneho konania - konkrétne zásadu rýchlosti konania (viď Príloha: bod 6, str. 9-10).

5) BSK nedal spoločnosti RegioJet možnosť vyjadriť sa k nesúhlasu NSK, k spôsobu získania podkladov a prípadne navrhnúť ich doplnenie - tým došlo k porušeniu práv spoločnosti RegioJet (viď Príloha: bod 7, str. 10).

6) BSK sa v odôvodnení rozhodnutia, v ktorom vydaní licencie zamietol, vôbec nevyrovnal s námietkami spoločnosti RegioJet - tým došlo k porušeniu práv spoločnosti RegioJet (viď

 

Príloha: bod 8, str. 10-11).

7) procesné pochybenia BSK pri určení účastníkov konania - BSK označil Trnavský samosprávny kraj, Nitriansky samosprávny kraj a Banskobystrický samosprávny kraj ako účastníkov konania. Zo zákona je však účastníkom konania iba žiadateľ o licenciu, v tomto prípade RegioJet  (viď Príloha: bod 3, str. 8).

8) procesné pochybenia BSK pri začatí správneho konania - podľa zákona mal BSK dotknuté kraje len požiadať o stanovisko k udeleniu licencie, nie im oznamovať začatí správneho konania í (viď Príloha: bod 1, str. 7).

 

 


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign