Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 23. 11. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Rana po výstavbe Mosta SNP by sa mohla zaceliť

815
Hlavné mesto Bratislava oceňuje rozhodnutie Ministerstva kultúry SR o tom, že nájazdy na Most SNP nie sú súčasťou kultúrnej pamiatky. Z hľadiska budúcnosti podmostia a Rybného námestia to dáva príležitosť zamyslieť sa nad týmto pre mesto veľmi cenným územím tak, aby zodpovedalo súčasnej dopravnej situácii v Bratislave, ako aj požiadavkám na kvalitný verejný priestor a život v centre mesta. Mesto Bratislava začne proces diskusie o budúcej podobe územia. V procese bude nasledovať vypísanie architektonickej súťaže, verejná diskusia v rámci participačného procesu a následne prípadná zmena územného plánu zóny.

Rozhodnutie ministerstva kultúry zjednodušene znamená, že pamiatkovú ochranu požíva oceľový cestný most ponad Dunaj vrátane pravobrežného pylóna. Betónové estakády na oboch brehoch rieky chránené nie sú. Ministerstvo tak vyhovelo námietkam účastníkov konania vrátane hlavného mesta Bratislava, ktoré podporili pamiatkovú ochranu ikonického objektu mosta, ale boli proti zápisu čisto dopravných stavieb na oboch brehoch rieky.

Do vybudovania Mosta SNP jediným stálym mostom cez Dunaj bol Most Červenej armády (Starý most), ktorý slúžil cestnej i železničnej doprave. Šírkovými parametrami (dvojprúdová vozovka šírky 5,9 m) ani technickým stavom však nevyhovoval stúpajúcim požiadavkám na prepravu medzi oboma brehmi. Potreba vybudovania kapacitného mosta cez Dunaj vyvstala najmä s rozhodnutím vybudovať na pravom brehu najväčšie sídlisko v strednej Európe pre vyše 100 tisíc obyvateľov.

Dnes je situácia úplne iná, v Bratislave máme 5 mostov cez Dunaj a stavia sa šiesty. Tranzitná doprava bola presmerovaná na vnútromestský diaľničný obchvat, do Petržalky chodí električka a jej predĺženie až po Janíkov dvor naberá reálne kontúry. To všetko vytvára predpoklady pre oživenie územia.

„Riešenie územia podmostia, Rybného námestia a napojenia na Vydricu považujem za obrovskú príležitosť zásadne zlepšiť verejný priestor v tomto centrálnom území a zaceliť ranu, ktorú spôsobila výstavba Mosta SNP. Viem si predstaviť, ako pod mostom vznikne nový, bezpečnejší verejný priestor – prinavrátenie Rybného námestia, pešie spojenie s druhou stranou, priestor napríklad pre trh alebo iné aktivity.  Ako primátor, a, samozrejme, aj ako architekt, sa na túto diskusiu s obyvateľmi teším, veľmi ju potrebujeme. Myslím si, že v novom riešení bude možné aj potrebné zachovať všetky dopravné smery z mesta aj z Petržalky. Chcem iniciovať medzinárodnú architektonickú súťaž, ktorá na tieto otázky odpovie a diskusia s občanmi nám tiež iste prinesie niekoľko zaujímavých alternatív,“ hovorí k téme budúcnosti Mosta SNP a podmostia primátor hlavného mesta Matúš Vallo.

Novú podobu podmostia vrátane dopravného riešenia by tak mala určiť medzinárodná urbanisticko-architektonická súťaž, ktorá by sa mala začať ešte tento rok. Jej príprava a priebeh môžu trvať zhruba rok, následne bude široká diskusia s odbornou a laickou verejnosťou k jej záverom. Až na základe takéhoto participačného procesu bude možné prikročiť ku zmenám územného plánu zóny. Pred prijatím finálneho riešenia bude teda dostatok času na zapracovanie potrieb a pripomienok obyvateľov Bratislavy a všetkých dotknutých subjektov.

 

zdroj: www.bratislava.sk


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign