Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 22. 9. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Radim Jančura znovu hovoril o korupcii a klientelizme - AKTUALIZOVANÉ

Miloš MajkoDátum04. 09. 2015 00:04:32TémaAktuálne témy
200

Vo štvrtok v popoludňajších hodinách pred sídlom bratislavského župana Pavla Freša, Radim Jančura opätovne hovoril o korupcii a klientelizme volených funkcionárov a úradníkov vo veci udeľovania licencií na dopravu. Prítomných novinárov majiteľ spoločnosti Student Agency a Regiojet informoval o pokusoch zrušiť licencie dopravcom, čo by podľa jeho slov spôsobilo zrušenie až 96% autobusovej dopravy na Slovensku.

Tlačovú konferenciu po jej spracovaní prinesieme v plnom znení na videu.

 

- - -

AKTUALIZOVANÉ - tlačová správa spoločnosti RegioJet

 

Boj RegioJetu proti korupcií a klientelizmu pokračuje ďalším dejstvom – nezmyselným rozhodnutím prokurátora Petra MOLČANA

 

Peter MOLČAN z Krajskej prokuratúry v Banskej Bystrici si zmätene vykladá predpisy o udeľovaní licencií v autobusovej doprave. Útočí na RegioJet a absolútne popiera každodenné fungovanie 96 % autobusovej dopravy na Slovensku.

 

Do ďalšieho dejstva vstupuje boj dopravcu RegioJet za právo slovenských občanov využívať kvalitnú autobusovú dopravu. Je to boj proti klientelizmu a korupcií, ktorými sa niektorí slovenskí činitelia – platení z daní občanov – snažia obmedziť voľnú súťaž komerčných dopravcov.

 

Najnovším počinom je protest banskobystrického prokurátora, Petra MOLČANA, ktorý sa snaží – celkom v rozpore so zákonmi a každodennou praxou fungovania 96 % autobusovej dopravy na Slovensku – spochybniť už tretí proces vydania licencie pre autobusovú linku RegioJet Banská Bystrica – Nitra – Bratislava.

 

Politici a úradníci idú proti občanom, ktorí ich platia z daní

Prokurátor MOLČAN podal 17. 08. 2015 protest proti udeleniu našej licencie a konštatoval, že podľa jeho názoru musí každý cestovný poriadok v autobusovej doprave obsahovať iba identické spoje. To znamená, že všetky spoje musia mať rovnakú začiatočnú a  konečnú zastávku a musia zastavovať na všetkých zastávkach. Pretože niektoré spoje RegioJetu idú z Banskej Bystrice do Bratislavy, niektoré premávajú len na časti trasy z Nitry do Bratislavy a jeden spoj zastavuje aj v Seredi, mal podľa jeho nezmyselného názoru RegioJet žiadať o tri rôzne licencie na tri rôzne linky: Banská Bystrica - Nitra - Bratislava, Nitra - Bratislava a Nitra - Sereď – Bratislava,“  hovorí Radim JANČURA, majiteľ spoločnosti RegioJet.

 

Prokurátor MOLČAN zrejme nikdy necestoval autobusom. 96 % spojov na Slovensku funguje v rozpore s jeho názorom – vrátane spojov konkurencie

Názor prokurátora MOLČANA je v celkovom rozpore s každodenným fungovaním verejnej dopravy na Slovensku. Po realizácií jeho protestu by sa musela zastaviť celá autobusová doprava na Slovensku – vrátanie spojov konkurencie, ako je napríklad Turancar. 96 % autobusových spojov ns Slovensku funguje presne tak, ako má licenciu riadne vydanú RegioJet. V rámci jedného cestovného poriadku jazdia niektoré spoje po celej trase, niektoré idú po časti trasy, rovnako ako niektoré idú po odlišnej trase, alebo zastavujú len na vybraných zastávkach. „Keby prokurátor Peter MOLČAN využíval verejnú dopravu, určite by poznal vyhľadávajúci portál cestovných poriadkov www.cp.sk a rýchlo by si overil, že z celkového počtu autobusových liniek, ktoré sú prevádzkované na Slovensku, nevyhovuje jeho definícií 96 % spojov všetkých dopravcov. Pomätený prokurátor by teda mal napadnúť všetky ostatné licencie a de facto úplne zastaviť autobusovú dopravu na Slovensku,“ dodáva Radim JANČURA.


Podľa nášho názoru bola banskobystrická prokuratúra zneužitá s vedomím prokurátora ku klientelizmu.
Trváme na názore, že Banskobystrický samosprávny kraj vydal licenciu riadne, podľa platných slovenských zákonov, čo  potvrdilo aj ministerstvo dopravy vo svojom rozhodnutí z januára 2015. V ostatných krajinách EÚ by udelenie povolenia na bežnú podnikateľskú činnosť, ktorá si nežiada dotácie z verejných financií, trvala niekoľko dní, maximálne týždňov.

 

Konkurencia vyčkáva, či im politici zariadia odchod RegioJetu

Politici a úradníci platení z daní občanov sa neustále snažia nájsť cestu, ako nás z tejto linky dostať preč, alebo nám aspoň zásadne znepríjemniť naše podnikanie. Všetci jednajú absolútne proti občanom, ktorí si prajú, aby autobusová doprava pod značkou RegioJet fungovala,“dodáva Radim JANČURA, majiteľ spoločnosti RegioJet.

 

RegioJet za sedem mesiacov prevádzky (február – august 2015) prepravil na linke Banská Bystrica – Nitra - Bratislava viac ako 260 tisíc cestujúcich.Vďaka príchodu RegioJetu klesli ceny cestovných lístkov až o 60 % a veľa cestujúcich utieklo od konkurencie do pohodlnejších autobusov RegioJet. RegioJet už druhý krát navýšil počet spojov, ktoré v špičkách musia jazdiť až v 15 minútovom intervale.

 

Napriek tomu, že konkurenční dopravcovia sú na linke stratoví a vozia poloprázdne autobusy, nezrušili doposiaľ jediný spoj. Trpezlivo čakajú, až politici zariadia to, že RegioJet vďaka klienteliztickým a korupčným väzbám o licenciu príde a z trhu odíde. K tomu im majú pomôcť nie len župani Pavol FREŠO, Milan BELICA a primátor Nitry Jozef DVONČ, ale po novom aj pomýlený prokurátor Peter MOLČAN z Krajskej prokuratúry v Banskej Bystrici. Podľa všetkých indícií naviac s podporou strany Smer-SD.

 

Ročný boj RegioJetu za práva občanov a za dodržiavanie zákonov

 

Je to už rok, čo RegioJet bojuje s nástrahami slovenských úradov a s klientelizticko – korupčným jednaním s cieľom poškodiť občanom a obľúbenému dopravcovi RegioJet.


Boj o licenciu č. 1:

·         Pred rokom podal RegioJet žiadosť o licenciu č. 1 pre prevádzku na linke Bratislava - Nitra - Banská Bystrica. Župan FREŠO ju v rozpore so zákonom nevydal.

·         Ministerstvo dopravy dalo v odvolaní hneď v januári 2015 RegioJetu za pravdu – a to vo všetkých bodoch a žiadosť o licenciu vrátilo naspäť na Bratislavský samosprávny kraj (BSK) na nové rozhodnutie. Napriek tomu, že na to má BSK zo zákona 1 mesiac, po 7 mesiacoch BSK vydanie licencie opäť zamietol (27. 8. 2015).

·         Medzitým, ale BSK nemal nič proti vydaní licencie na novú linku 402 503 (Tomecar) a nemal na začiatku leta 2015 nič proti zdvojnásobeniu počtu spojov dopravcu Nitravel (Arriva) na linke č. 403 432.

·         Základné argumenty negatívneho rozhodnutia BSK (viď tiež príloha tlačovej správy):

◦      v medziročnom zrovnaní sa v prvom polroku 2015 znížil počet cestujúcich na dotovaných linkách objednávaných BSK o 2,5 %. BSK síce priznáva, že naša linka BB - NT - BA nie je v súbehu s dotovanými linkami, ale tvrdí, že za pokles cestujúcich môže RegioJet. Pritom je evidentné a spočítateľné, že pokles cestujúcich je spôsobený vlakmi zadarmo.

◦      BSK konštatuje, že tu nie sú sťažnosti cestujúcich na nedostatok spojov. Linka RegioJetu ohrozuje existenciu iných diaľkových liniek, ktoré sú prevádzkované bez dotácií. Župan FREŠO, ako pravicový politik si však neuvedomuje, že o tom u komerčných spojov nerozhoduje ani úrad ani politik, ale len trh – a teda preferencie samotných cestujúcich, s akým dopravcom pôjdu.

◦      RegioJet sa rozhodol, že zverejní číslo aj na mobilný telefón župana Pavla FREŠA, aby mu cestujúci mohli priamo napísať, či si spoje RegioJetu prajú. Jeho mobilné číslo je: +421 911 677 464. Podobné zverejnenie v médiách a v autobusoch prebehlo už u primátora mesta Nitra, Jozefa DVONČA na jar 2015.

◦      BSK má zato, že autobusy RegioJet upchávajú Bratislavu. Pán FREŠO si neuvedomuje, že zmysel verejnej dopravy je práve opačný. V priemernom autobuse RegioJet cestuje 45 cestujúcich, čo odpovedá približne 30 osobným automobilom. Cieľom je dostať cestujúcich z áut do kvalitnej a lacnej verejnej dopravy.


Útok prokurátorky HRUŠECKEJ na licenciu č. 2:

·         Na jar 2015 zaútočila prokurátorka banskobystrickej prokuratúry, Katarína HRUŠECKÁ, na licenciu vydanú presne podľa zákona Banskobystrickým samosprávnym krajom (BBSK) s odôvodnením, že BBSK sa nevyrovnal so stanoviskom jedného z krajov.

·         To však prišlo po lehote stanovenej zákonom pre doručenie pripomienok. Nič menej, pretože bol názor prokurátora sporný, pre navýšenie právnej istoty BBSK a na žiadosť RegioJetu, kraj predmetnú licenciu zrušil a vydal v súlade so stanoviskom prokurátora novú licenciu č.3.

 

Útok prokurátora MOLČANA na licenciu č. 3:

·         Posledným útokom je aktuálny protest ďalšieho prokurátora banskobystrickej prokuratúry, Petra MOLČANA, ktorý svojím nezmyselným protestom de facto napáda celkové fungovanie 96 % autobusovej dopravy na Slovensku.


RegioJet neodíde a bude ďalej bojovať

 

      „Napriek tomu, že sa na Slovensku cítim ako nepriateľ štátu, respektíve ako nepriateľ strany Smer-SD, autobusy RegioJet zo Slovenska neodídu. Porušili sme všetky potichu rešpektované nepísané pravidlá a nedohodli sme sa s politikmi. Preto nás chcú potrestať,"povedal Radim JANČURA. "Akonáhle občan či podnikateľ prestane veriť v nezávislosť štátu, polície, prokuratúry a súdu, mal by zvážiť odchod z krajiny. My však zostaneme a budeme bojovať ďalej."

 

- - -

 

Vyjadrenie tlačovej tajomníčky Bratislavského samosprávneho kraja Veroniky Beňadikovej:

Problémom je výklad zákona.

Pán Jančura sa môže voči nášmu rozhodnutiu odvolať.

 

 

 

Citovaný zákon je:

56/2012

http://www.zakonypreludi.sk/zz/2012-56

 

paragraf 51

 

 

 


Fotogaléria k článku:

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Zobraziť všetky fotografie
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

815
Autor: redakcia tlačové správy

Skryť všetky fotografie

Video k článku:


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign