Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 17. 11. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Primátor Bratislavy sa stretol so zástupcami Krajského dopravného inšpektorátu

Hlavné mesto Slovenskej republiky má za cieľ v oblasti dopravy rozvíjať alternatívne druhy dopravy, ako je napríklad cyklodoprava, pešia doprava či podpora a rozvoj mestskej hromadnej dopravy. V tomto smere sa preto vyžaduje úzka spolupráca medzi hlavným mestom a Krajským dopravným inšpektorátom. Práve z dôvodu nastavenia efektívnejšej spolupráce sa včera na podnet primátora Bratislavy Iva Nesrovnala uskutočnilo stretnutie so zástupcami Krajského dopravného inšpektorátu (KDI) – Milanom Pilipom, Ivanom Lechnerom a Jánom Vrbikom

Na stretnutí sa zúčastnení dohodli na efektívnejšej spolupráci na uplatňovaní princípov mäkkých opatrení pri riešení dopravy v Bratislave, ako je napríklad zriaďovanie buspruhov a rozvoj cyklodopravy či modernizácie električkových radiál. „Doba sa mení a vyvíja, mesto sa tomu musí prispôsobiť. Chceme predsa, aby Bratislava bola moderným mestom. Obyvatelia Bratislavy majú oprávnené nároky, ktoré z toho vyplývajú a mesto ich chce napĺňať. V niektorých prípadoch sa stalo, že Krajský dopravný inšpektorát mal výhrady k niektorým projektom, ktoré mesto presadzovalo. Ak však chceme ísť cestou preferencie MHD a celkovo alternatívnych spôsobov dopravy, musíme spoločne presadzovať pružnejší prístup k riešeniu dopravných problémov, pretože za dopravnú politiku mesta sme zodpovední obaja – aj mesto, aj dopravný inšpektorát,“ povedal na stretnutí primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Krajský dopravný inšpektorát mal napríklad iný pohľad na zriadenie spoločného BUS + cyklopruhu na Lamačskej ceste ako mesto, ktorého dopravní inžinieri mali za to, že šírkové pomery komunikácie by takéto (pre cyklistov prijateľné) riešenie umožňovali. Mesto preto predloží opätovne projekt na KDI na rokovanie, nakoľko nový buspruh na Lamačskej by mal byť v tomto zmysle pilotný projekt. Vpustenie cyklistov do buspruhov tam, kde neexistuje paralelná cyklistická infraštruktúra, je totiž  navrhované aj v generele dopravy. Nesúhlasné stanovisko vydal KDI napríklad aj v prípade zrušenia ľavého odbočenia z Jégého ul. na Záhradnícku. Na základe údajov z Dopravného podniku Bratislavy o meškaniach trolejbusov 5 až 7 minút v dôsledku jednej križovatky navrhlo mesto spolu s Dopravným podnikom Bratislavy zrušiť ľavé odbočenia z Jégého do Záhradníckej ul., KDI však s takýmto riešením nesúhlasil.

„Vzhľadom na dopravnú politiku mesta, ktorú presadzujeme, sme sa preto snažili vydiskutovať si takéto rozpory a môžem povedať, že sme sa dohodli. Verím, že spolupráca s Krajským dopravným inšpektorátom bude v tomto smere napredovať. Vždy treba vypočuť argumenty oboch strán,“ povedal primátor.

Hlavné mesto SR Bratislava má prijatých niekoľko strategických dokumentov v oblasti dopravy – napríklad Plán hospodárskeho a sociálneho rozvoja, Dohovor  primátorov a starostov, Adaptačnú stratégiu na zmenu klímy a ďalšie. Tieto strategické dokumenty definujú ciele hlavného mesta v oblasti dopravy, napríklad: zvyšovať podiel hromadnej dopravy voči individuálnej automobilovej doprave, vybudovať atraktívny integrovaný systém verejnej hromadnej dopravy, vytvoriť v meste priaznivé podmienky pre peších a cyklistov, v nadväznosti na oživenie verejných priestorov, redukovať a efektívne organizovať používanie automobilov, so špeciálnym zreteľom na obmedzovanie tranzitnej dopravy cez zastavané územie mesta či zabezpečovať preferencie verejnej osobnej dopravy v urbanizovaných územiach a ďalšie. Práve preto je dôležité, aby medzi mestom a dopravným inšpektorátom prebiehal konštruktívny dialóg. 

 

zdroj: www.bratislava.sk


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign