Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 14. 11. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Od 1. apríla ministerstvo vnútra sprístupní elektronické služby na úseku evidencie vozidiel

815

MVSR |MM| Od 1. apríla 2015 ministerstvo vnútra na portáli Elektronické služby MV SR sprístupní pre občanov niekoľko desiatok elektronických služieb z oblasti dopravných evidencií. Ako povedal minister vnútra Robert Kaliňák na dnešnej tlačovej konferencii, po úspešnom testovaní spúšťame do ostrej prevádzky služby budované v projektoch  Národnej evidencie vozidiel Elektronických služieb pre osvedčenie o evidencii vozidla. Tieto projekty pripravujeme v rámci Operačného programu Informatizácia spoločnosti financovaného z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

Na používanie elektronických služieb stačí občanom aktivovaný elektronický občiansky preukaz /eID karta/, ktorých sme dosiaľ vydali 740-tisíc, z toho 36 702 držiteľov prejavilo záujem aj o certifikáty na tvorbu zaručeného elektronického podpisu /ZEP/.

Ako uviedol Robert Kaliňák, zaručený elektronický podpis vygenerovaný prostredníctvom eID karty sa tak stal najrozšírenejším typom ZEP používaným v SR.
Elektronické služby kopírujú situácie, ktoré občania samozrejme budú môcť aj naďalej riešiť osobnou návštevou dopravného inšpektorátu. Vlastníci elektronických dokladov tak však môžu urobiť z pohodlia domova a pracovisko polície navštíviť len v naozaj nevyhnutných prípadoch.

Elektronické služby umožnia požiadať napríklad o výmenu tabuľky s evidečným číslom vozidla v prípade straty či odcudzenia. Za poplatok bude možné požiadať o výmenu tabuliek buď s klasickým náhodne prideleným evidečným číslom, ale aj voliteľným číslom podľa osobných preferencií, pričom v ponuke sú aj tabuľky z materiálu vyžarujúce svetlo. K dispozícii budú aj elektronické žiadosti o obnovenie osvedčenia vozidla po strate či odcudzení, nahlásenie straty alebo odcudzenia či nahlásenie nálezu osvedčenia. 

Bude tiež možné získať  podrobný prehľad o povinnom zmluvnom poistení,  o technických či emisných kontrolách, o štruktúre všetkých  vlastníkov vozidla či  o technických údajoch vozidla. So  zaručeným elektronickým podpisom môže používateľ e-služieb požiadať o vygenerovanie právne záväzných dokumentov.

Pre svoje záležitosti si bude môcť občan dohodnúť termín na dopravnom inšpektoráte, elektronicky vykonať zmenu v evidencii či požiadať o zapísanie alebo zrušenie elektronického splnomocnenia k evidenčným úkonom s vozidlom. S použitím ďalších  informačných služieb možno získať prehľad napríklad o exekútorských, súdnych, daňových alebo colných blokáciách vozidla, o kontrole jeho originality či o časovom priebehu držby vozidla a o všetkých evidovaných udalostiach vykonaných s vozidlom.

Dohodnutie termínu na dopravnom inšpektoráte, čiže „získanie časenky“, bude podľa ministra Roberta Kaliňáka jednou z najvyužívanejších elektronických služieb, pričom vysvetlil aj princíp jej fungovania. V tejto súvislosti spomenul aj zmeny, ktoré rezort vnútra v rámci programu ESO urobil na dopravných inšpektorátoch. Napríklad na frekventovanom bratislavskom dopravnom inšpektoráte po nasadení opatrení sa priemerná čakacia doba 2,5 hodiny znížila na 44 minút. Po nasadení elektronických služieb by sa čakacia doba mala znížiť priemerne na 25-30 minút. Výkon úradníkov pri vybavovaní občanov stúpol o 30 percent. Obdobné opatrenia budú zrealizované aj na oddeleniach cudzineckej polície, uviedol minister vnútra.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign