Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 17. 11. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Nočné vlaky RegioJetu prepravili počas prvých 3 mesiacov viac ako 58 tisíc cestujúcich

815

RegioJet |MM|  Pred 3 mesiacmi začal RegioJet prevádzkovať nočné vlaky spájajúce Bratislavu s Košicami a Košice s Prahou. Dopravca ich spustil ako reakciu na stále zvyšujúci sa dopyt po bezpečnom a komfortnom cestovaní aj počas noci. Vlaky priniesli cestujúcim celkom nový koncept palubných služieb.

 

Už viac ako 3 mesiace prevádzkuje česko-slovenská spoločnosť RegioJet podnikateľa Radima JANČURU nočné vlakové spojenie z Bratislavy cez Žilinu do Košíc a z Košíc cez Žilinu a Ostravu do Prahy. Vlaky oslovili cestujúcich predovšetkým ich ponukou špeciálnych služieb s možnosťou spánku počas cesty. Využilo ich už viac ako 58 tisíc zákazníkov.

 

Kým na vnútroštátnej linke medzi Bratislavou a Košicami previezla spoločnosť približne 15 tisíc cestujúcich, o medzinárodné spoje je záujem takmer 3-násobne vyšší. Na linke medzi Prahou a Košicami prepravili nočné vlaky až 43 tisíc zákazníkov. Ceny cestovných lístkov sú na oboch trasách rovnaké. Začínajú pri € 9,-.

 

Nočné vlaky začali premávať pred 3 mesiacmi – 14. 06. 2015. „Ihneď sme u cestujúcich zaznamenali vysoký záujem o tento typ dopravy. Už prvý vlak bol vypredaný do posledného miesta. Museli sme pristúpiť k ich posilneniu a tak medzi ČR a Slovenskom aktuálne premávajú až 10 vozňové súpravy,“ hovorí Radim JANČURA, majiteľ spoločnosti RegioJet.

 

Bezpečné cestovanie s novými službami na palube vlakov

Nočné vlaky ponúkajú cestujúcim celkom nový typ palubných služieb, zahŕňajúce možnosť spánku. Po úvodnom štandardnom servise nastáva vo vlaku nočný kľud. Tesne pred ním rozdá cestujúcim palubný personál deky na prikrytie. Cez noc sa svetlá vo vlaku stlmia, pripadne zhasnú úplne. Na bezpečnosť vo vlaku po celú dobu dohliada palubný personál, prítomná je aj strážna bezpečnostná služba. Aby cestujúci nezmeškal výstup vo svojej stanici, dopravca v prípade záujmu ponúka možnosť budíka. V určený čas príde cestujúceho zobudiť stevard, alebo stevardka. Okrem toho mu prinesú bezplatné raňajky vo forme čerstvého maslového croissantu a kvalitnej talianskej kávy Illy.

 

Nočné vlaky v súčasnosti premávajú 3x týždenne vo štvrtok, piatok a v nedeľu, kedy býva o cestovanie vlakom najväčší záujem.Využitie nočných vlakov predčilo naše prvotné očakávania. Snažíme sa pokryť aktuálny dopyt cestujúcich a tak od zmeny cestovných poriadkov v  decembri 2015 plánujeme na medzinárodnej nočnej linke pridať spoje aj počas týždňa. Vlaky budú premávať po novom každodenne,“ hovorí Radim JANČURA.


Nočné vlaky vychádzajú z Bratislavy o 23:28 a z Košíc o 23:23. Do Košíc prídu o 04:45 a do Bratislavy o 04:21. Z Prahy odchádzajú o 21:56 a z Košíc o 21:23 a do cieľovej stanice v Košiciach prídu o 07:00 a do Prahy o 06:18.

 

RegioJet oslávil 4. výročie začatia premávky, stal sa najúspešnejším súkromným dopravcom v strednej Európe

 

RegioJet minulý týždeň oslávil 4. výročie svojho vzniku. Za tento čas sprevádzkoval 2 komerčné diaľkové linky na trase Praha – Ostrava – Žilina – Košice / Martin a Bratislava – Žilina – Košice. Okrem nich prevádzkuje aj štátom dotovanú vlakovú linku na regionálnej trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Vlakmi previezol v SR a ČR už 15 miliónov cestujúcich, čo sa dá prirovnať k počtu obyvateľov bývalého Česko-Slovenska.

 

V tomto roku nimi plánuje prepraviť v SR a ČR až 6 miliónov cestujúcich, teda približne o 30% viac ako v roku 2014. V súčasnosti obstaráva RegioJet ďalšie vozidlá. Flotila dopravcu RegioJet tak dosiahne viac ako 200 vozňov, lokomotív a motorových jednotiek. Najväčším lákadlom sú nové vozne Astra so zabudovanými dotykovými obrazovkami v sedadlách, ktoré predstavujú celkom nový rozmer zábavného cestovania. RegioJet sa stal bezpochyby najúspešnejším projektom súkromného železničného dopravcu v strednej Európe.

 


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign