Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 14. 11. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Na Lamačskej ceste vyhradilo mesto pruh pre autobusy

Hlavné mesto vyznačilo vyhradený jazdný pruh pre mestské a prímestské autobusy na Lamačskej ceste s cieľom zlepšenia dopravnej premávky najmä počas dopravnej špičky. Vyhradený pruh má dĺžku približne 750 metrov a je zriadený od úseku Tesco Lamač po napojenie na diaľnicu D2, kde sa cesta zlieva z dvoch jazdných pruhov do jedného.
 
Najmä v poobedných hodinách v tomto úseku totiž denne vznikajú zápchy/kolóny, v ktorých boli doteraz uviaznuté rovnako osobné vozidlá, ako aj vozidlá verejnej dopravy, pričom v danom úseku počas dopravnej špičky premáva každú hodinu 15 spojov mestskej hromadnej dopravy (MHD), konkrétne linky 30, 37, 63, 92 a cca 7 spojov prímestskej dopravy. Spolu to znamená frekvenciu jeden autobus každé necelé tri minúty. Od vyznačenia BUS pruhu očakáva mesto zlepšenie pravidelnosti a skrátenie cestovných časov vo verejnej doprave. 
 
Projekt vyhradeného pruhu bol pripravený a odsúhlasený na základe spoločnej snahy hlavného mesta a Dopravného podniku o preferenciu verejnej dopravy a taktiež na základe spolupráce s Krajským dopravným inšpektorátom. V najbližších dňoch bude mesto dopravnú situáciu monitorovať a vyhodnocovať a v prípade potreby príjme opatrenia na úpravu cestnej svetelnej signalizácie. Dopravný podnik Bratislava pripravuje analýzu s porovnaním jazdných časov liniek MHD.
 
Hlavné mesto SR Bratislava plánuje v ďalšom roku pokračovať so zriaďovaním vyhradených pruhov pre verejnú dopravu, s cieľom zatraktívniťa zrýchliť cestovanie mestskou hromadnou dopravou, najmä v čase dopravných špičiek. V súčasnosti finalizovaný územný generel dopravy odporúča BUS pruhy ako jeden z nástrojov dopravnej politiky mesta pre podporu udržateľnej mobility.
 
 
zdroj: www.bratislava.sk
 

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign