Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 9. 12. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

MSC Divinou do Casablanky, na Kanáre, Madeiru za relaxom, poznaním a dobrodružstvom – 1. časť – nalodenie v Janove

200

MSC Divinou do Casablanky, na Kanáre, Madeiru  za relaxom, poznaním a dobrodružstvom – 1. časť – nalodenie v Janove

(určené cestovateľom a tým, ktorí chcú za dobré peniaze vidieť a zažiť viac, ako pri predchádzajúcej dovolenke)

Niekedy v lete som verejnosti sľúbil predstaviť ďalšie možnosti relatívne lacného cestovania spôsobom a do  destinácií, ktoré sme do nedávna závideli iba „západniarom“.  Prečo relatívne lacného? Nuž preto, lebo dovolenka v 5* plávajúcom hoteli  môže za určitých okolností byť cenovo zrovnateľná pre väčšinu našincov stále s obľúbeným  Chorvátskom. Preto len ten, kto dovolenku strávi doma v záhrade alebo na mestskej plavárni, sa cenou nevyrovná žiadnej zahraničnej ceste. Síce ušetrí, no ani nič moc neuvidí...

Je zbytočné opakovanie sa, že individuálne cestovanie  je pri určitom uskromnení sa hlavne s úrovňou ubytovania oveľa menej finančne náročné, ako cestovanie s CK, kde platiaci klient až po návrat z dovolenky musí tŕpnuť či sa majiteľ cestovky medzičasom firmu nerozhodol vytunelovať a utopiť. Individuálne som precestoval naozaj kus sveta a videl som to, čo by som si s cestovkami po finančnej stránke dovoliť určite nemohol.

Ak už úplne individuálne cestovanie možné nie je, hľadám CK renomovanú a podľa možnosti na nevyhnutné minimum služieb, ktoré od CK budem požadovať.

Len nedávno som v SOL skončil asi  sedem dielny materiál o plavbe na výletnej lodi  MSC Orchestra. Dvanásť dňovú plavbu  z Janova cez Rhodos, Antalyu, Izraelskú  Haifu (Jeruzalem  a Palestina), Cyprus, Maltu a Siciliu, sme s rodinou absolvovali minulý rok v novembri a ako sme si boli istí už počas nej,  návrat na tento druh relaxu, poznania a dobrodružstva zároveň na seba nenechal dlho čakať. Viac menej presne rok.

O lodi a trase tej tohtoročnej rozhodla viac menej náhoda a dobrá cenová ponuka jednej z CK. Začiatok plavby už tradične v Janove, s pokračovaním po Stredozemnom mori do  Barcelony, následne cez  Gibraltar do Atlantického oceánu, Casablanca, Kanárske ostrovy, Madeira, znovu cez Gibraltar späť do Stredozemného mora a Malagy, potom  Civitavechia pri Ríme s vylodením v Janove. Začiatok dvanásť dňovej plavby  akurát na Mikuláša a koniec 17. decembra. Ideálny vianočný darček – Denisko na Ježiška ešte stále verí minimálne tak, ako sa mu práve cestovanie páči.

Presná trasa plavby s časovým harmonogramom:

1. deň: Janov (Taliansko) odchod 17.00
2. deň: Barcelona (Španielsko) príchod 13.00 - odchod 18.00
3. deň: na mori
4. deň: Casablanca (Maroko) príchod 08.00 - odchod 22.00
5. deň: na mori
6. deň: S.Cruz de Tenerife (Tenerife) príchod 08.00 - odchod 17.00
7. deň: Funchal (Madeira) príchod 09.00 - 17.00
8. deň: na mori
9. deň: Malaga (Španielsko) príchod 07.00 - 14.00
10. deň: na mori
11. deň: Civitavecchia/Rím (Taliansko) príchod 09.00 - 19.00
12. deň: Janov (Taliansko) príchod 09.00

 

Plavba najnovšou na najluxusnejšou zaoceánskou loďou flotily  MSC  krstenou tento rok v Janove  333,3 metra dlhou  MSC DIVINA, považujem za náhodný bonus, ktorý si však radi vychutnáme. Za tie peniaze určite.

Ďalším bonusom ktorý nás nenechal na pochybách dlhšie ako minútu je doprava z Bratislavy do  Janova a späť pre dospelých v cene a pre dieťa iba za  119 Eur. V porovnaní s minuloročnými nákladmi na cestu autom a jeho parkovanie – niet prečo váhať.

-          - -

V stredu  5. decembra krátko  po 17.hodine odchádzame autobusom  NEOPLAN  cez  Brno do Prahy (pristupujú ďalší účastníci zájazdu) a následne celú noc a predpoludnie cestujeme cez Nemecko, Rakúsko a kus Talianska do  Janova. Väčšina z ľudí v buse plavbu takouto loďou absolvuje po prvý raz a ich pohľad na kolos o veľkosti dvanásť poschodového paneláka dlhého ako menšia ulica čakajúci v prístave je zaujímavý. Naozaj po prvý raz to bolo až nepochopiteľné, poznáme to z minulého roka. Denisko si už v buse našiel dve 11 ročné kamošky  z Košíc  Mišku a Dominiku. Vyzerá to na nerozlučnú trojicu, čo sa páči nám všetkým.

Cesta i keď predĺžená o nejakých  7 hodín ubehla bez problémov, no únava znižuje prah tolerancie a dezorganizácia na check ine v janovskom prístave tisíce tlačiacich sa pasažierov  rozčuľuje. Po štandardných bezpečnostných procedúrach nastupujeme do lode, Denisko hneď po prvých metroch na palube od lodného šaša dostáva detskú záchrannú vestu a plastovú pásku na ruku – 18 palúb, aj 200 metrové chodby a chodbičky, desiatky reštaurácií a kaviarní a členitá paluba s viacerými bazénmi a atrakciami môžu spôsobiť, že odbehnuté dieťa bude potrebné rýchlo vrátiť rodičom. Na lodi prebieha oficiálna  komunikácia síce v piatich jazykoch, no nie každý ich ovláda. A stres v krízovej situácii môže zohrať tiež svoju úlohu.

Po ubytovaní sa v kajute číslo  13030  lokalizovanej na  13. palube výťahom vychádzame do samoobslužnej reštaurácie s kapacitou tak  2000  ľudí na nejaký ten olovrant a následne na 14, 15 a 16 palubu, ktoré poskytujú nezabudnuteľný výhľad na  historický  Janov a naozaj nie malý prístav, ktorý je mimoriadne dôležitou dopravnou tepnou Talianska. Stmieva sa a loď naberá svoje čaro.

Charakteristické pípanie z lodného rozhlasu a vyhlasovanie znovu v piatich rečiach oznamuje cvičný poplach, ktorého absolvovanie je povinné pre každého pasažiera nachádzajúceho sa na lodi. Z 13. paluby na naše zhromaždisko po schodištiach nás usmerňujú členovia osádky lode – tu je organizácia naozaj 100%  a po potopení sa  obdobnej lode Costa Concordie  s nie malými obeťami medzi pasažiermi sa ani nečudujem.

Po krátkej inštruktáži sa rozchádzame do kajút a následne na večeru. Náš pobyt na najväčšej a najluxusnejšej lodi   flotily  MSC  sa začína.

Loď už počas šesť chodovej servírovanej večere v reštaurácii  Villa Rossa   majestátne opúšťa prístav a smeruje k Španielskej Barcelone. To bude naša prvá zastávka na plavbe smerujúcej cez Gibraltar do Atlantického oceánu.

Po večeri sa asi dve hodiny prechádzame po jednotlivých palubách lode. Prezeráme reštaurácie, kaviarne, obchody i oddychovú a relaxačnú časť lode s krytým bazénom a vírivkami. Loď je to naozaj výnimočne veľká  a  veľmi dobre vybavená.  V porovnaní s  MSC Orchestra je decentnejšia a interiéry sú oveľa modernejšie a pôsobia ešte luxusnejšie.  14. paluba je rozdelená  výrazným architektonicky výborne zvládnutým  preskleným disko barom a ďalšou palubou na slnenie sa pasažierov umiestnenou nad týmto barom. V zadnej časti lode je ďalší bazén, vírivky a multifunkčné ihrisko s hladiskom. Úžasné, čo na loď dokázali konštruktéri umiestniť. Z ďaleka je viditeľný tiež tobogán, ktorý hlavne deti počas plavby využijú maximálne. 

Deti už v prvý deň dávame vyskúšať, ako chutí detský kútik. Tešia sa nielen na hry, ale aj deti z mnohých krajín, ktorých pasažieri na lodi sú.

Prvá noc na lodi prebieha bez problémov a na pravoboku po celú plavbu vidíme osveltené pobrežie najskôr Talianska, neskôr v noci Francúzska a nad ránom Španielska.

Niekoľko údajov o lodi  MSC DIVINA:

Najnovšia loď spoločnosti MSC CROCIERE - MSC DIVINA bola krstená v máji 2012. Táto majestátna loď poskytuje maximum pohodlia, zábavy a kvalitných služieb. Je najväčšou loďou, ktorá bola postavená európskou lodnou spoločnosťou. Kapacita lode je 3502 pasažierov a 1751 členov posádky. Celkovo má 18 palúb (z toho 14 pre pasažierov). Vybavenie lode: MSC AUREA SPA (sauny, turecké kúpele, vírivky, masáže, fitnes centrum), 4 bazény (z toho jeden so zaťahovacou strechou), 12 víriviek, multifunkčné športovisko, vonkajšia bežecká dráha, bowling, vonkajšia promenáda, divadlo, disko, kino pod hviezdami, 4 D kino, kasíno, konferenčné miestnosti, knižnica, internetová kaviareň, obchody, galéria, kaderníctvo, kozmetika, detské kluby a animácie, videoherňa, formula 1 simulátor, 5 reštaurácií a 15 barov.

Ubytovanie

Elegantne zariadené kajuty sú vybavené regulovateľnou klimatizáciou, SAT TV, minibarom, telefónom, trezorom. Kúpeľne sú vybavené vaňou alebo sprchovacím kútom, toaletou, sušičom na vlasy a kozmetikou. 24 h kajutový servis a pre suity osobný kajutový stevard. Typy kajút: vnútorné kajuty, kajuty s oknom, kajuty s balkónom a suity. K dispozícii sú aj bezbariérové kajuty. Všetky kajuty majú kapacitu maximálne 4 osoby.

Strava

Plná penzia s polnočným bufetom (v cene voda, káva, čaj, limonáda v bufetovej reštaurácii).

Zdroj: CK a MSC Crociere

MSC DIVINA pláva pod Panamskou vlajkou.

 

Career  
Name: MSC Divina
Owner: MSC Cruises
Operator: MSC Cruises
Port of registry:  Panama
Route: West Mediterranean
Cost: $550 million
Yard number: U32
Laid down: September 3, 2011
Christened: May 19, 2012 by Sophia Loren in Marseille
Completed: May 16, 2012[1]
Maiden voyage: May 27, 2012 to June 2, 2012
to the Mediterranean
In service: Operational
Identification: IMO number: 9585285
MMSI number: 373178000
General characteristics
Class & type: Fantasia-class cruise ship
Tonnage: 133,500 GT[2]
Length: 333 m (1,093 ft)[3]
Beam: 124 ft (37.80 m)[2]
Height: 219.2 ft (66.81 m)
Draft: 27.2 ft (8.29 m)
Decks: 18 total, 13 passenger decks
Installed power: Diesel (40,000kW)
Propulsion: Twin propellers
Speed: 23 knots (43 km/h; 26 mph)[2]
Capacity: 3,959 passengers[2]
(327 inside cabins, 1,310 outside cabins)[2]
Crew: 1,325 crew[2]
Notes: 17 elevators, post-Panamax

Zdroj: Wikipedia


Fotogaléria k článku:

200 Jedno z dialničných odpočívadiel v Alpách.
Autor: Miloš Majko
Popis: Jedno z dialničných odpočívadiel v Alpách.
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Zobraziť všetky fotografie
200 Prvý kontakt väčšiny cestujúcich s MSC Divinou a loďou týchto rozmerov vôbec...
Autor: Miloš Majko
Popis: Prvý kontakt väčšiny cestujúcich s MSC Divinou a loďou týchto rozmerov vôbec...
200
Autor: Miloš Majko
200 Pred nástupom do lode
Autor: Miloš Majko
Popis: Pred nástupom do lode

200 Check In - prístav Janov
Autor: Miloš Majko
Popis: Check In - prístav Janov
200
Autor: Miloš Majko
200 Ihneď po nástupe do lode je dieťa označené umelým náramkom a dostane detskú záchrannú vestu.
Autor: Miloš Majko
Popis: Ihneď po nástupe do lode je dieťa označené umelým náramkom a dostane detskú záchrannú vestu.

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200 Najjednoduchšia kajuta na lodi - vnútorná bez okna.
Autor: Miloš Majko
Popis: Najjednoduchšia kajuta na lodi - vnútorná bez okna.

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200 Na 14. otvorenej palube
Autor: Miloš Majko
Popis: Na 14. otvorenej palube
200
Autor: Miloš Majko

200 Pohľad z reštaurácie na prístav. Paluba 14
Autor: Miloš Majko
Popis: Pohľad z reštaurácie na prístav. Paluba 14
200 A pohľad na palubu lode z discobaru. Paluba 16
Autor: Miloš Majko
Popis: A pohľad na palubu lode z discobaru. Paluba 16
200
Autor: Miloš Majko

200 Ako bude vyzerať detský kútik?
Autor: Miloš Majko
Popis: Ako bude vyzerať detský kútik?
200 Paluba 17 a 18 - priestory na slnenie.
Autor: Miloš Majko
Popis: Paluba 17 a 18 - priestory na slnenie.
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200 Samoobslužná reštaurácia
Autor: Miloš Majko
Popis: Samoobslužná reštaurácia

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200 Obed v samoobsluznej reštaurácii s výhľadom za loď.
Autor: Miloš Majko
Popis: Obed v samoobsluznej reštaurácii s výhľadom za loď.
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200 Cvičný poplach povinný pre všetkých pasažierov aj členov posádky. Asi  5000 ľudí musí v kritickej chvíli vedieť, čo, ako a kedy  majú robiť.
Autor: Miloš Majko
Popis: Cvičný poplach povinný pre všetkých pasažierov aj členov posádky. Asi 5000 ľudí musí v kritickej chvíli vedieť, čo, ako a kedy majú robiť.
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200 Servírovaná päť chodová večera v reštaurácii Villa Rossa
Autor: Miloš Majko
Popis: Servírovaná päť chodová večera v reštaurácii Villa Rossa
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200 ... a šup do detského kútika...
Autor: Miloš Majko
Popis: ... a šup do detského kútika...
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200 Kryté vírivky a bazén priamo na 14 palube lode MSC Divina. V prípade mimoriadne slnečného počasia sa prekrytie jednej časti lode odsunie.
Autor: Miloš Majko
Popis: Kryté vírivky a bazén priamo na 14 palube lode MSC Divina. V prípade mimoriadne slnečného počasia sa prekrytie jednej časti lode odsunie.
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200 13, 14, 15, 16, 17 paluba sú odkryté a pôsobia naozaj majestátne. Treba zažiť...
Autor: Miloš Majko
Popis: 13, 14, 15, 16, 17 paluba sú odkryté a pôsobia naozaj majestátne. Treba zažiť...

200 Čo sme nakreslili v detskom kútiku medzi deťmi z mnohých krajín sveta?
Autor: Miloš Majko
Popis: Čo sme nakreslili v detskom kútiku medzi deťmi z mnohých krajín sveta?
200 Kajuta  13030. Karty od kajuty máme všetci na meno s nakódovanou fotografiou a ostatnými údajmi. Na lodi platíme výlučne kartou. V každej kaviarni aj dieťa na svoju kartu dostane všetko, čo si zapýta. Samozrejme okrem alkoholu a cigariet. Tie obsluha dieťaťu nepredá.
Autor: Miloš Majko
Popis: Kajuta 13030. Karty od kajuty máme všetci na meno s nakódovanou fotografiou a ostatnými údajmi. Na lodi platíme výlučne kartou. V každej kaviarni aj dieťa na svoju kartu dostane všetko, čo si zapýta. Samozrejme okrem alkoholu a cigariet. Tie obsluha dieťaťu nepredá.
200 Zdroj: MSC
Autor: Miloš Majko
Popis: Zdroj: MSC


Skryť všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹
Registrovaný Katarína Jakubcová Katarína Jakubcová | 28-12-2012 20:25:15
Paráda :-)
tiger | 26-12-2012 22:27:56
noooooooooo..
pekné....
teším sa na pokračovanie
hombre | 26-12-2012 21:53:22
anonym | 26-12-2012 21:38:09 Priateľu, ja som toho po svete už precestoval dosť. Stačilo by to aj na 2x okolo sveta. Ale týmto som len chcel povedať, že v HR sa za tých 14 r nič nezmenilo v tom ako som ich poznal ako "odrbávačov" (prepáč mi ten výraz a aj všetci ostatní čo to tu čítate) turistov iz Slovački. Najbližšie mám namierené na Aljašku. Pridáš sa?
anonym | 26-12-2012 21:38:09
To budeš ďalších 15 rokov sušiť 650 €?
hombre | 26-12-2012 21:30:09
V lete som bol po dlhých 14 r.v HR Pia-Po s odchodom hneď ráno, v dobrom ubytovaní na súkromí 10 min.pešo od pláže, kde sa vychytávali miesta už od 9:00 Štyria sme zaplatili spolu 300 € + cesta hore dolu vlastným autom + strava, čo sme si kúpili v Lidli a samozrejme pripravili sami. Spolu viac ako 650 €. A na ďalších 15 r. majú odo mňa pokoj!Takže kto chce počítať, nech počíta a porovnáva tiež! P.S. anonym | 26-12-2012 09:53:11, len si zabudol dodať, kto by ťa za toho pápeža vysvätil!
miska | 26-12-2012 20:06:23
uz teraz sa tesim na pokracovanie......:)
Registrovaný Marek Sladký Marek Sladký | 26-12-2012 13:58:38
možem povedať, že cena pre 2 dospelých a 2 deti /odchod z Ba/ nebola velká. Sám som sa rozhodoval o účasti na tomto zájazde /ale žial doktori najmenšieho boli proti/
Jozef | 26-12-2012 13:45:39
ale zas do Chorvatska v decembri aj za menej.
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 26-12-2012 13:22:56
Jozef | 26-12-2012 13:02:39 | - ale zaroven treba objektivne povedat, ze je to rozne od trasy, lode, terminu a z toho vyplyvajucej akcie.

Tato plavba vysla s branim zretela na vyssie uvedene fakty mimoriadne vyhodne. Najlepsia lod v Europe, ako lakadlo trasy Marocka Casablanca, Kanare a Madeira a cesta z BA v cene pre 2 dospelych.

V case kedy tu bolo minus 10 a viac, my sme na lodi mali pocasie na vonkajsi bazen a virivky. Blizsie k Europe samozrejme iba virivky.

Ostatne vsak bude popisane lepsie v dalsich castiach tykajucich sa kazdej zastavky. V tom ci sa jedna o cenu porovnatelnu s Chorvatskom ci Bulharskom je nejake vacsie dohadovanie sa uplne zbýtocne. Mam za sebou jedno, druhe a desiatky dalsich ciest, takze porovnavat mam naozaj dobre moznosti.
Jozef | 26-12-2012 13:02:39
nie si neprajnik, len lenivy ignorant. Ved mas pripojenie na net, tak si pozri a porovnaj ceny.
Len tak na okraj - dobry hotel v Ch. -
dospely/noc/plna penzia - v sezone od 60 do 70E.
+ doprava + prachy na program mimo hotela.
Ceny CK pre Divinu sa zacinaju od 550 - 590 E/osoba/12dni/plna penzia + doprava.
pre Ivan | 26-12-2012 12:45:47
Ak nie som presvedčený o porovnateľnej cene s Chorvátskom tak som neprajník? Ako ste na to prišli? Čo to má spoločné s neprajnosťou? Skúste mi ozrejmiť Vašu logiku.
Registrovaný Jarmila Tomášková Jarmila Tomášková | 26-12-2012 11:58:39
Krasne zabery a urcite kopec krasnych zazitkov,V dobrom slovazmysle zavidim:D
anonym | 26-12-2012 11:38:27
cena ??
zvonar | 26-12-2012 10:36:33
Nieco podobne som absolvoval v r. 1986 na druhej najvacsej namornej lodi Sovietskeho zvazu Leonid Sobinov po Ciernom mori (Odessa, Krym, Jalta, Soci, Novorosijsk, Batumi, Suchumi a spat do Odessy).

V noci na mori, cez den v pristave s individualnou prehliadkou mesta. Predali sme pocas plavby "nechtiac" vsetko okrem syntetickych triciek :)

Kazdopadne takyto typ poznavacej dovolenky je najzazitkovejsi a na spomienkach z podobnych akcii sa utvrdzuje stara pravda: Nie je dolezite co materialne dostanete, zalezi na tom, co prezijete.
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 26-12-2012 10:32:56
Ivan | 26-12-2012 10:24:29 | - s tym pocitam a nevadi mi to.
Ivan | 26-12-2012 10:24:29
krásne na tom že aj neprajníci si prečítajú tvoje články Miloš...
anonym | 26-12-2012 09:53:11
Ak táto dovolenka na 12 dní vyjde porovnateľne s dovolenkou v Chorvátsku, tak sa nechám vyhlásiť za pápeža.

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign