Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 23. 10. 2017, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Ministerstvo dopravy dotuje ročne 6,2 miliónmi EUR stratové nočné vlaky a Pendolino z Čiech. Tie vozia priemerne len 101 cestujúcich a nemajú nič spoločné so zaistením základnej dopravnej obslužnosti

RegioJet  |MM| Samotné ministerstvo si vypracovalo analýzu s jednoznačným záverom, že sa jedná o plytvanie peniazmi. Vyzývame ho, aby ju zverejnilo a tieto spoje okamžite prestalo dotovať.

Dva medzinárodné nočné spoje EuroNight so spacími vozňami a prémiový povinne miestenkové vlak SuperCity Pendolino z Prahy do Košíc a späť dotuje slovenské ministerstvo dopravy ročne sumou 6,2 milióna EUR. A to v situácii, keď na iných slovenských tratiach nie sú peniaze na dotovanie osobných vlakov, ktoré by vozili ľudí do práce, žiakov do škôl a kedy ministerstvo odmieta povoliť zľavy pre sociálne skupiny v komerčných vlakoch s nepravdivým odkazom, že by to znamenalo navýšenie miery dotácií. Na nezmyselné dotovanie nočných vlakov, ktoré predstavujú de facto pojazdný hotel na koľajniciach a povinne miestenkového Pendolina upozorňuje PREDOVŠETKÝM ŠTÚDIA SAMOTNÉHO MINISTERSTVA, ktorú nechal vypracovať úradníkov ministerstva ešte bývalý minister dopravy Roman BRÉCELY.

Záver štúdie je jednoznačný - týmito vlakmi cestuje priemerne LEN 101 CESTUJÚCICH na trase Košice - Praha a výsledkom je ročná strata 6,2 miliónov EUR. Na jedného cestujúceho tak Ministerstvo dopravy dopláca približne € 28,- a to napriek tomu, že si cestujúci v týchto spojoch platia drahé medzinárodné cestovné lístky. Na území Českej republiky tieto spoje dotované nie sú a České dráhy ich prevádzkujú na vlastné komerčné riziko.

Ak by cestujúci išiel medzinárodným expresom RegioJetu, ktorý premáva súbežne so štátnymi vlakmi, zaplatí za lístok iba € 10,- a to bez toho, aby na ich prevádzku štát prispieval jediným centom. Expresy RegioJetu vozia na tejto linke priemerne 500 cestujúcich a ich prevádzka je zisková.

Vyzývame ministerstvo - zverejnite závery analýzy a prestaňte plytvať peniazmi daňových poplatníkov na dotácie spojov, ktoré nezabezpečujú základnú dopravná obslužnosť

RegioJet vyzýva Ministerstvo dopravy, aby čo najskôr behom nasledujúcich dní zverejnilo analýzu, a aby minister ako dobrý hospodár čo najskôr prijal jasné manažérske rozhodnutie a prestal zbytočne dotovať vlaky, ktoré nevozia žiadne deti do škôl, ani zamestnancov do práce.

 

"Analýza je dokončená, obsahuje jasné čísla a umožňuje, aby minister prijal jednoduché manažérske rozhodnutie ihneď zastaviť plytvanie peniazmi," hovorí Radim JANČURA, majiteš spoločnosti RegioJet a dodáva:"Iba zlý minister sa nedokáže na základe jasných čísel rozhodnúť a bude zadávať ďalšiu analýzu ako ďalej postupovať a bude umelo dotovať niečo, čo je v tejto situácii viac ako nemravné. A ja verím, že pán Arpád ÉRSEK je dobrý minister," dodáva Radim JANČURA.

 

RegioJet pridáva ďalšie spoje na linku Praha - Košice. Žiadne dotácie nepoberá a jeho vlaky vozia 5x viac cestujúcich ako tie štátne

 

RegioJet už informoval Ministerstvo dopravy o tom, že rozšíri počet svojich expresov na linke Praha - Košice, ktoré štát nebude musieť dotovať jediným centom a ktoré vozia 5x viac cestujúcich ako vlaky ZSSK. RegioJet bude po novom na túto linku vypravovať namiesto dvoch párov až tri páry vlakov a to každý deň v každom smere. Súčasne je RegioJet pripravený trasu nočného vlaku z Prahy predĺžiť až do Michaloviec a Humenného a zabezpečiť priame nočné spojenie týchto miest s českou Prahou.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign