Prihlási sa Prihlási sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 9. 11. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnos v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Malá fotoreportហz vežkého mesta - Hongkong (po čínsky: 香港 - Siang-kang) - to, čo inde človek neuvidí - II.

Miloš MajkoDátum26. 10. 2011 22:36:28TémaCestovanie
200

Hongkong (po čínsky: 香港 - Siang-kang) je jedna z dvoch osobitných administratívnych oblastí Číny a do roku 1997 od Číny nezávislý štát spravovaný Spojeným krážovstvom.

V súlade s čínsko-anglickou Spoločnou deklaráciou z 19. decembra 1984 sa Hongkong vrátil Číne o polnoci 30. júna 1997 a stal sa osobitnou administratívnou oblasou Číny, pričom sa dodržiava princíp: jedna krajina, dva systémy.

Základ ekonomiky Hongkongu tvorí zahraničný obchod, valutovo-finančné operácie, elektronický, spracovatežský, žahký a textilný priemysel, ktorý pracuje predovšetkým na export. Je tu vežký morský prístav a uzlové letisko. Dynamika rozvoja všetkých stránok života umožnila priradi Hongkong k tzv. mladým tigrom Ázie, ktoré sa podža základných parametrov činnosti približujú k rozvinutým krajinám, ktoré majú vysokú životnú úroveň obyvatežstva. (Zdroj:Wikipedia)

Tožko Wikipedia a fakty.

Dlhšiu dobu sme sa snažili získa výhodné letenky do tohto  Ázijského vežkomesta. Intenzívne som sledoval ponuky leteckých spoločností. Dos dlhodobo sa javili ako najvýhodnejšie lety z Londýnskeho  Heathrow, prípadne z Budapešti. Trpezlivos však prináša výsledky, až sa  podarilo rezervova výhodné letenky  z Viedne  s prestupom v Tureckom Istanbule s leteckou spoločnosou  Turkysh Airlines.

Let do Hong Kongu  trval niečo cez desa hodín. Letisko patrí medzi najväčšie a najmodernejšie na svete. Je to pochopitežné, Hong Kong je jedným zo svetových obchodných a finančných centier.  Priamo z letiska sa vezieme v modernom rýchlovlaku cez Kowloon na ostrov. Hlavná stanica oslňuje majestátnosou a moderným designom.  Niečo cez hodinu hžadáme hotel Ramada, v ktorom  máme cez internet zaplatené ubytovanie.

Je síce už večer, no neodoláme a ideme do ulíc. Už na prvý pohžad aj skúseného cestovateža zaujme v mnohých ohžadoch sofistikovaná  infraštruktúra  Hong Kongu. Takmer všade v centre sa dá pohybova v nadchodoch, podchodoch,  prepojoch medzi budovami - väčšinou mrakodrapmi - samozrejme všetko klimatizované priestory užahčujúce prežitie najmä letného  Hong Kongu.

Hong Kong je v podstate ostrovom a teda jeho prepojenie s morom je dokonalé. V prístave kotvia nielen obrovské zaoceánske obchodné  a výletné lode, ale aj menšie výletné plavidlá a samozrejme pre rýchlu prepravu nielen domácich ale aj turistov nevyhnutné rýchlolode spájajúce mesto  s okolím - najmä s Macau. Pri prístave je heliport sprostredkovávajúci dopravu do tohto  Vegas Ázie  (Macau) najmä pre  podnikatežov a bohatých  návštevníkov stoviek kasín.

Aj ďalší deň sa pohybujeme v luxusnom centre mesta. Aj Hong Kong má svoje dvojičky. Dva architektonicky rovnaké mrakodrapy, kde sa udomácnilo svetové finančné centrum. Hodiny sa pohybujeme v útrobách centra medzi obchodmi, reštauráciami a kaviarňami. Sadám si do jednej z nich. Cez sklenenú výplň rozmerov steny menšieho činžiaka  od kvalitného esspressa sledujem premávku v zátoke a výhžad na Kowlon mi napovedá, že zaujímavá bude aj táto čas aglomerácie.

Pri túlaní sa medzi mrakodrapmi sledujem neskutočne dokonale zapracovanú zeleň aj tam, kde by ju určite nik nečakal. Klbúk dolu, architekti rozmýšlali. A sledujem denné umývanie chodníkov. Neskutočné. Hong Kong je mestom čistým. Už vidím prečo.

Pre nás sú grom dopravy električky. Efektnejšie som nevidel nikde na svete. Vysoké a štíhle  sa šikovne pohybujú vo vežkomeste a  vážne dotvárajú už  i tak nezamenitežný vizuál, ktorý si každý návštevník odnáša z mesta. Ako som už spomenul, centrum Hong Kongu je vyplnené mrakodrapmi a luxusom. Je to iba pozlátko, alebo Hong Kong nepozná čo je chudoba?  Zvedavos je neprekonatežná ako pri každej ceste, aj tu ma zaujíma, či má minca dve strany. Sadáme na jednu z električiek s najdlšou trasou. Ubiehajú desiatky minút po ceste  na jej konečnú stanicu. Aby sme videli aj to, čo by nám cestovka určite neukázala...

Pokračovanie v druhom dieli materiálu z  Hong Kongu.


Fotogaléria k článku:

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Zobrazi všetky fotografie
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko


Skry všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentova môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹
anonym | 27-10-2011 11:01:41
Sranda. Fotografií kopec a ani na jednej lipa.
micky | 27-10-2011 09:52:53
Pri pohlade na tie fotky sa cudujem Bratislavcanom, ked protestuju proti 20 poschodovym budovam, ze narusia siluetu mesta. Krasne fotky a raz tam urcite pojdem.
Wikipedia | 27-10-2011 08:21:42
To mesto vyzera tak ako vyzera a nie tak ako zbytok Ciny, lebo Hongkong, s demokraticky ekonomickym hospodarstvom, zostalo 50 rokov nezavisle od socialistickeho systemu ludovodemokratickej Ciny, aj ked sa posledne roky Cina miesa do vnutornej politiky mesta, zostal chvalabohu, Honkong asociovany ako zvrchovany clen GATT,WTO,APEC,Azijskej vyvojovej banky, FSF,ESCAP: zdroj: Hongkong-Wikipedia
Majo | 27-10-2011 00:09:44
Velmi pekne fotky...mesto vecer vyzera super

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateža novín ide o pokus zachova určitú formu vožnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokožvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli by v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívatežmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívatežov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívatežov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vyda túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívatež za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmaza príspevky, ktoré budú porušova pravidlá diskusie, prípadne budú obsahova reklamu, alebo ich súčasou budú reklamné odkazy. Vydavatež novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Prida komentár
Bottom panel

Š bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkožvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateža alebo autora článku zakázané.
Design: Š Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: Š Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavatež novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavatež nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign