Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 15. 12. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Hlavné príčiny nehodovosti motocyklistov

Prezídium PZSR |MM| Najčastejšou príčinou, ktorá sa podpisuje pod nehody motocyklistov je prekročenie dovolenej rýchlosti jazdy. Zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o cestnej premávke“) uvádza, že „vodič je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky
a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať“, na čo ale mnohí motocyklisti zabúdajú.

     Motocyklisti by si mali uvedomiť, že patria k najzraniteľnejším účastníkom cestnej premávky a prípadný stret s motorovým vozidlom alebo s pevnou prekážkou končí vo väčšine prípadov smrťou alebo ťažkým zranením motocyklistu. Nemali by preto preceňovať svoje schopnosti a nepodceňovať riziká rýchlej jazdy. Jazda na motocykli má úplne iné parametre ako jazda napr. osobnými motorovými vozidlami. Kým automobil je vybavený vysokou pasívnou bezpečnosťou (airbagy, pásy, deformačné zóny), motocykel nemá takmer žiadnu pasívnu bezpečnosť.

     Porušenie povinnosti vodičapatrí „druhej priečke“ v štatistike príčin dopravných nehôd motocyklistov. Sem patrí aj povinnosť používať počas jazdy riadne upevnenú ochrannú prilbu určenú pre motocyklistov. Zajazdu bez riadne upevnenej ochrannej prilby hrozí motocyklistovi pokuta vo výške 50 eur. Vhodné oblečenie s reflexnými prvkami, pevná obuv a rukavice sú nutnosťou.

Ďalším faktorom pôsobiacim na nehodovosť motocyklistov je stav vozovky. Motocykel je podstatne citlivejší na povrch komunikácie, ale aj spôsob vedenia. Akákoľvek prekvapivá odlišnosť, napríklad nepredvídateľne prudšia zákruta, prekážka za neprehľadným úsekom cesty, a pod., má vysoký vplyv na schopnosť vodiča predvídať a prispôsobovať svoju jazdu.

 

     Odporúčania pre motocyklistov na záver

     Nie za každú dopravnú nehodu je zodpovedný motocyklista, ale v záujme vlastnej bezpečnosti by sa mali vyvarovať nebezpečnej jazde a porušovaniu dopravných predpisov. Mali by si uvedomiť, že vodiči ostatných motorových vozidiel nie vždy predvídajú ich jazdu v cestnej premávke. Hazardovať so svojím zdravím a životom sa nevypláca.

     Vodiči ostatných motorových vozidiel by si mali uvedomiť, že :

§  motocyklistijazdia veľmi často vyššou ako povolenou rýchlosťou,

§  často predchádzajú motorové vozidlá ako sprava, tak aj zľava, preto je dôležité upozorniť motocyklistov na striktné dodržiavanie pravidiel cestnej premávky hlavne pri prejazde križovatiek, alebo pri zaraďovaní sa do radu vozidiel čakajúcich na prejazd križovatkou,

§  motocyklistov je možné ľahko prehliadnuť, preto okrem ochranných bezpečnostných prvkov je dôležité používať vhodné oblečenie s výraznými reflexnými plochami,

§  pri predchádzaní motocyklistov je potrebné dodržiavať bezpečný odstup a samozrejme nezabudnúť na vzájomnú toleranciu medzi motocyklistami a ostatnými vodičmi motorových vozidiel.

 

Štatistika dopravnej nehodovosti motocyklistov

Za 5 mesiacov roka 2015  došlo na cestách Slovenskej republiky k 5 031 dopravným nehodám, čo je o 144 menej ako za rovnaké obdobie roka 2014. Z toho bolo 101 dopravných nehôd zavinených motocyklistami, čo je pokles o 12 dopravných nehôd. Pri týchto dopravných nehodách bolo usmrtených 5 osôb, čo je o 3 osoby menej oproti rovnakému obdobiu minulého roka, ťažko zranených bolo 30 osôb (+1) a ľahko sa zranilo 51 osôb (-23).

Pri týchto nehodách bol v 10 prípadoch zistený vinník nehody pod vplyvom alkoholu, čo je o 4 menej oproti rovnakému obdobiu roku 2014.

Z uvedeného vyplýva že, počet dopravných nehôd zavinených motocyklistami v roku 2015 klesá z hľadiska počtu dopravných nehôd, ako aj z pohľadu ich následkov. Treba brať ale do úvahy skutočnosť, že „motorkárska“ sezóna v roku 2015 začala neskôr ako v roku 2014. 

 

 


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign