Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 19. 11. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Elektronicky komunikuje so štátom trikrát viac ľudí

NASAS |MM|  Občania, podnikatelia aj úrady zaslali prostredníctvom štátneho elektronického portálu slovensko.sk v roku 2017 vyše 30 miliónov správ. To je dvojnásobok v porovnaní s predošlým rokom. Zvýšenie sa netýka iba podnikateľov, s ktorým komunikuje štát od 1. júla 2017 už iba elektronicky, ale aj fyzických osôb, ktoré si dobrovoľne aktivovali svoju e-schránku. Mesačne sa na slovensko.sk prihlási viac ako milión užívateľov. Vyplýva to zo štatistík Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby (NASES).

Zatiaľčo v januári 2017 v rámci elektronických schránok odišlo niečo vyše milióna správ, v poslednom kvartáli 2017 to boli mesačne v priemere takmer štyri milióny správ. Nárastu elektronickej komunikácie výrazne pomohlo zavedenie povinnosti úradov komunikovať elektronicky s podnikateľmi od 1. júla 2017. Kým v januári malo aktivovanú e-schránku 32-tisíc firiem, aktuálne je to  276 111 firiem. Komunikácia štátu s podnikateľmi iba od začiatku roka 2017 vzrástla o 5,5-násobok.

„Teší nás aj stále rastúci záujem občanov o elektronickú komunikáciu so štátom. Pre fyzické osoby je e-komunikácia vecou dobrovoľného rozhodnutia. Počet ľudí s aktivovanými e-schránkami bol v decembri oproti začiatku roka 2017 takmer trojnásobný,“ hovorí Lukáš Sojka, generálny riaditeľ NASES.

Nárast oproti roku 2016 zaznamenalo aj Ústredné kontaktné centrum slovensko.sk, ktoré počas roka vybavilo 81 484 telefonických a e-mailových požiadaviek občanov. Pre porovnanie, v roku 2016 operátori celkovo vybavili 29 209 požiadaviek občanov. Najviac komunikovali užívatelia dňa 14. novembra, kedy operátori zaregistrovali 742 požiadaviek. Jeden operátor kontaktného centra v tento deň vybavil v priemere 67 telefonátov a e-požiadaviek občanov.

NASES v roku 2018 čaká spustenie centralizovaného doručovania elektronických úradných dokumentov, pre používateľov portálu slovensko.sk pribudne možnosť platby kartou a niekoľko nových funkcionalít elektronických schránok.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign