Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 16. 11. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Diaľkové vlaky RegioJet prepravili na Slovensku za prvý štvrťrok prevádzky viac ako 320-tisíc cestujúcich

815

RegioJet |MM| Vyzývame Železničnú spoločnosť Slovensko, aby rovnako zverejnila vývoj počtu cestujúcich vo svojich diaľkových vlakoch na trase Bratislava – Žilina – Košice.

 

Viac ako 320-tisíc cestujúcich využilo na Slovensku za prvé tri mesiace prevádzky (december 2014 – február 2015) diaľkové vlaky RegioJet. Z toho výrazná väčšina, takmer 214-tisíc cestujúcich, cestovala novými vnútroštátnymi vlakmi RegioJet, ktoré začali jazdiť od platnosti nového grafikonu 14. decembra 2014 na trase Bratislava – Žilina – Poprad Tatry – Košice a späť. RegioJet na Slovensku na tejto trase prevádzkuje denne 6 spojov, 3 v každom smere, a ich priemerná obsadenosť aktuálne dosahuje približne 400 cestujúcich na jeden spoj. Ďalších takmer 108-tisíc cestujúcich prepravili     na Slovensku medzinárodné spoje RegioJet spájajúce denne Košice, Martin a Žilinu s destináciami   v Českej republike.

 

Nové diaľkové vnútroštátne spoje RegioJet priniesli do slovenskej železničnej dopravy celkom novú kvalitu a koncepciu služieb. Cestujúci majú k dispozícii celý rad služieb a výhod, o ktorých do príchodu žltých vlakov ani nepredpokladali, že by mohli byť bežnou súčasťou cestovania v železničnej doprave.

 

V každom diaľkovom vlaku RegioJet môžu cestujúci ZDARMA využiť:

·         Bezplatnú rezerváciu a garanciu miesta vždy ako súčasť cestovného lístka

·         Kávu a ďalšie nápoje počas celej cesty zdarma

·         Bezplatné pripojenie na internet prostredníctvom Wi-Fi

·         Bezplatnú ponuku dennej tlače a časopisov

·         Možnosť sledovania filmov, čítania kníh, počúvania hudby na elektronickom zábavnom portáli

·         Možnosť rezervácie miesta vo vlakovej herni s kinom pre najmenších cestujúcich

 

a ďalšie palubné služby, vrátane prítomnosti a servisu palubného personálu v každom vozni, rovnako ako dôraz na čistotu, úsmev a aktívny zákaznícky servis.

 

Aj keď nám štát neprispieva na našu prevádzku ani cent, chceme, aby mali cestujúci šancu cestovať na úrovni. Zľavy pre sociálne skupiny, ktoré sa štát rozhodol kompenzovať iba ZSSK, poskytujeme i my, pretože by sme štátnemu dopravcovi, ktorému kompenzácie v rýchlikoch plne vykrýva, mohli cenovo len ťažko konkurovať,“ hovorí Radim Jančura, majiteľ holdingu STUDENT AGENCY, do ktorého vlaky RegioJet patria.

 

Diaľkové vlaky RegioJet premávajú bez akýchkoľvek dotácií, štát v nich narozdiel od rýchlikov ZSSK neprepláca ani zľavy sociálnym skupinám, ako sú napríklad seniori či študenti. Všetky zľavy a zvýhodnené cestovné RegioJet svojim klientom na Slovensku ponúka najmä preto, aby dokázal cenovo konkurovať štátnej ZSSK a aby aj deti, študenti či dôchodcovia mohli cestovať na omnoho vyššej úrovni, ako ponúkajú rýchliky štátneho prepravcu. Okrem týchto rýchlikov necháva štát ZSSK prevádzkovať aj vysoko stratové prázdne vlaky kategórie InterCity.

 

Výzva ministrovi Jánovi Počiatkovi:

 

Riešte prázdne a stratové vlaky IC ZSSK. Požiadajte manažment ZSSK, aby transparentne zverejnil počty cestujúcich prepravených svojimi IC vlakmi.

 

Okrem toho, že štát znevýhodňuje RegioJet ako novú konkurenciu tým, že mu na rozdiel od rýchlikov ZSSK nechce kompenzovať zľavy pre sociálne skupiny, nerieši s manažmentom ZSSK ani prevádzku vysoko stratových vlakov IC ZSSK. V nich naviac jako dominantný hráč uplatňuje politiku nezákonných podnákladových cien.

 

Tieto vlaky boli stratové ešte pred príchodom žltých vlakov na spomínanú trasu a ročne vygenerovali  stratu pohybujúcu sa na úrovni 3 milióny eur. V decembri 2014 z týchto vlakov naviac podľa dostupných informácií väčšina cestujúcich odišla – z časti do vlakov RegioJet, ale predovšetkým si ich ZSSK a štát „vykanibalizovali“ sami bezplatnou prepravou v rýchlikoch, ktoré takmer polovicu slovenskej verejnosti vozia „zdarma“. Predpokladaná strata vlakov IC ZSSK tak bude v tomto roku na úrovni 8 až 10 miliónov eur a ZSSK ju ako každý rok predloží k úhrade daňovým poplatníkom. Doprava zaisťovaná vlakmi IC ZSSK je pritom pokrytá rýchlikmi ZSSK, ako aj diaľkovými vlakmi spoločnosti RegiJet.

 

„Vyzývam preto ministra dopravy Jána Počiatka, aby nariadil ZSSK transparentne zverejniť počty cestujúcich vo vlakoch IC a vývoj ich počtu po zavedení "cestovania zadarmo" pre vybrané sociálne skupiny a po vstupe dopravcu RegioJet na trh. Daňoví poplatníci musia mať možnosť vidieť, o koľko väčšiu stratu z prevádzky týchto vlakov budú musieť uhradiť v tomto roku.

 

Tieto peniaze by bolo možné vložiť do zdravotníctva – nakúpiť niekoľko CT-čiek, zrekonštruovať nemocnice, zlepšiť výpalty zdravotným sestrám, alebo ich použiť na iné sociálne účely a celý rad iných užitočnejších vecí. A naviac, najlepšie vozne, ktoré ZSSK vlastní, by mala okamžite nasadiť na preplnené dotované rýchliky,“ vyzýva ministra Počiatka RadimJančura, majiteľ žltých vlakov RegioJet.

 

ZSSK naviac vo svojich IC vlakoch uplatňuje už niekoľko rokov politiku podnákladvých cien cestovných lístkov, ktorú tento rok ešte prehĺbila  a touto praxou, so zaručenými kompenzáciami od štátu v rýchlikoch, poškodzuje akýchkoľvek novoprichádzajúcich konkurentov,“dodal Radim Jančura.

 

RegioJet zároveň vytvoril 260 nových pracovných miest, štát nestáli ani cent

 

Slovenský vlakový a autobusový dopravca RegioJet za uplynulý rok naviac zaznamenal viac ako 200-percentný nárast počtu zamestnancov. Kým v januári roku 2014 žltý dopravca zamestnával 100 ľudí, koncom minulého roku to už bolo viac ako 360 zamestnancov. Najviac pracovných miest vytvoril RegioJet                  v Košickom a Nitrianskom kraji v súvislosti so zahájením prevádzky diaľkových vlakov z Košíc do Bratislavy a komfortnej vnútroštátnej autobusovej linky z Banskej Bystrice cez Nitru do Bratislavy.

 

O zamestnanie sa uchádzalo viac ako 4700 uchádzačov

 

"Rok 2014 bol pre spoločnosť RegioJet na Slovensku zlomový. Naša spoločnosť tu vytvorila viac ako 260 nových pracovných miest v autobusovej a vlakovej doprave,"hovorí Renáta Sklenářová, personálna riaditeľka holdingu STUDENT AGENCY, do ktorého spadá aj slovenský RegioJet. "Dopyt po práci v našej spoločnosti bol naozaj veľký, na vypísané pracovné pozície sme zaznamenali viac ako 4700 reakcií," dodáva Renáta Sklenářová.

 

Štát nové pozície nestáli ani cent

 

"Všetky nové pracovné miesta vznikli bez akejkoľvek pomoci či dotácie štátu, a to i na východe Slovenska, kde sa nezamestnanosť pohybuje stále na vysokej úrovni. Jedná sa o pozície zamestnancov, ktorí obsluhujú naše nové diaľkové vlakové linky RegioJet z Košíc do Bratislavy a komfortné autobusové linky RegioJet       z Banskej Bystrice do Bratislavy. Od štátu sme na prevádzku týchto spojov nedostali ani cent, naopak sme sa pri spúšťaní nových liniek, ktoré majú spríjemniť a skvalitniť cestovanie širokej verejnosti, skôr potýkali     s rôznymi obštrukciami zo strany štátnych úradníkov,"uzavrel Radim Jančura. 

 


Fotogaléria k článku:

815
Autor: RegioJet
815
Autor: RegioJet
815
Autor: RegioJet


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign