Deň otvorených dverí v Zimnom prístave v Bratislave bol skvelý nápad.
Bratislava má jeden z najlepšie položených prístavov na Dunaji. Dnes síce nie je využívaný tak ako si ho pamätám. Kedysi v tom čase som mal od vedenia prístavu dokonca zelenú kartu na vstup. V prístave bolo vždy rušno ako v úli. Žeriavy vykladali a prekladali železnú rudu, uhlie, automobily, profilový materiál a iný tovar takmer nepretržite. Neoddeliteľnou súčasťou starého je aj nový prístav v Pálenisku. V areáli sa nachádzajú opravárenské a montážne dielne pre lode. Dielne sú celkom slušne technicky vybavené, nehovoriac o špičkovom žeriave, ktorý nám iné prístavy v zahraničí závidia. Mohutný žeriav sa nachádza v časti Pálenisko a používa sa na prekládku nadrozmerných a super ťažkých nákladov. Bez problémov zdvihne neuveriteľných 560 ton. V sobotu 6.6. 2015 sa konal v starom zimnom prístave Deň otvorených dverí. Červené historické autobusy zo zástavky od Evrovei do zimného prístavu a späť prevážali záujemcov o prehliadku areálu. Nuž nadšencov lodníckej histórie bolo skutočne veľa. Hovorca prístavu Juraj Bohunský sa poriadne zapotil počas prednášok o histórii lodníctva v Bratislave. Návštevníci sa pýtali okrem iného aj na budúcnosť historickej lode Šturiec, ktorá je v súčasnosti vytiahnutá na brehu lodného výťahu. Juraj Bohunský vysvetlil zvedavcom, že na plavidle Šturiec sa robia rôzne kozmetické úpravy. V minulosti, ako reportér bývalého Večerníka som niekoľkokrát písal o tom, že lodníci vybudujú v zimnom prístave lodnícke múzeum. V tom čase dokonca pritiahli do bazéna č 2. jednu zo zámorských lodí a mali pribudnúť ďalšie, pokiaľ sa nemýlim Propeler, Remorkér a iné plavidlá. Ale tento výborný projekt po revolúcii v roku 1989 išiel dostratena. Plavidlá z bazéna zmizli a finančné prostriedky na vybudovanie múzea tiež. V súčasnosti je opäť na stole projekt vybudovať lodnícke múzeum v Bratislave. Ale aj napriek tomu, že SPaP zrejme nemá vyčlenené finančné prostriedky na uvedený projekt, aj tak sa snažia niečo urobiť preto, aby zachránili kúsok lodníckej histórie, nielen pre lodníkov, ale aj pre nás obyvateľov Bratislavy. Na projekte, by sa mohli podieľať aj Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR a Magistrát hl. mesta SR Bratislavy. V rámci Dňa otvorených dverí v prístave sa návštevníci mali možnosť oboznámiť s prácou a životom lodníkov na Remorkéri Bradlo v kabínke kapitána na mostíku, či pokrútiť si s klasickým kormidlom, ale aj nazrieť do srdca plavidla strojovne. Nuž, ako nám účastníci prehliadky zimného prístavu povedali pre nich samotných, ale hlavne pre deti to bol nezabudnuteľný zážitok a už teraz diskutovali o tom budúcom ročníku Dňa otvorených dverí v zimnom prístave.
Fotogaléria k článku:
Komentáre k článku:
UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.