Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 16. 12. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

BEZPLATNÉ CESTOVANIE VLAKMI ZNIŽUJE POČTY CESTUJUCICH NAJMÄ V DIAĽKOVEJ AUTOBUSOVEJ DOPRAVE

Miroslav KošírerDátum16. 12. 2014 09:16:47TémaDoprava
817

Zväz autobusovej dopravy (ZAD) zozbieral reálne dáta od spoločností slovenskej autobusovej dopravy. Získal tým prehľad o správaní cestujúcej verejnosti po 17. novembri 2014.

 

Po spustení opatrenia „vlaky zadarmo“ k 17. novembru 2014 došlo k úbytku cestujúcich v prímestskej doprave, na ktorú finančne prispievajú samosprávne kraje, priemerne o 2 percentá. Pokles cestujúcich v regionálnej autobusovej doprave v rámci SR teda zatiaľ výrazný nie je.  Dopady opatrenia sú rozdielne v jednotlivých krajoch Slovenska. V prímestskej doprave najväčší pokles cestujúcich zaznamenali v Prešovskom kraji. „V Prešovskom kraji sme na niektorých linkách zaznamenali úbytok cestujúcich až do 8,8 %. Na iných linkách evidujeme zníženie počtu cestujúcich na úrovni okolo 2,5%,“ vyjadril sa PhDr. Jozef Kičura, generálny riaditeľ SAD Prešov. Najmenšie dopady opatrenia „vlaky zadarmo“ v prímestskej doprave pocítili dopravcovia v Žilinskom, Trenčianskom a Banskobystrickom kraji.

 

Údaje však ukazujú, že opatrenie sa nepriaznivo odzrkadlilo najmä v nedotovanej diaľkovej autobusovej doprave, ktorú SADky prevádzkujú výlučne na komerčnom základe, bez akýchkoľvek príspevok z verejných rozpočtov. Tu bol odliv cestujúcich oveľa vyšší. V priemere sa jedná o 10 percentný úbytok cestujúcich, niektoré spoločnosti SAD na jednotlivých linkách zaznamenali zníženie počtu cestujúcich až o 20 percent.

 

V diaľkovej nedotovanej autobusovej doprave nastal pokles na celom Slovensku. Rušenie niektorých spojov diaľkovej dopravy je teda len otázkou času. Dopravca SAD Prievidza úplne ukončil k 14.12.2014 prevádzkovanie diaľkovej linky medzi Prievidzou a Bratislavou. „Naša diaľková doprava je dlhodobo na okraji prežitia. Po zatvorení linky sa vodičov pokúsime umiestniť v inom druhu dopravy, aby sme ich nemuseli prepustiť,“ hovorí Ing. Michal Danko, generálny riaditeľ spoločnosti.

 

Celkove zozbierané výsledky potvrdzujú, že pri každodennom cestovaní do práce a do školy hrajú autobusy nenahraditeľnú úlohu a cestujúci budú veľmi opatrne zvažovať, či a ako zmenia svoj spôsob prepravy napriek finančným stimulom. Potvrdzuje sa týmto výsledok prieskumu vykonaného v októbri 2014 ešte pred zavedením opatrenia, na vzorke 12 000 obyvateľov. Nevyhnutnosťou je teda podpora verejnej hromadnej dopravy ako celku, pri precíznom zvažovaní konkrétnych zásahov v jednotlivých mikroregiónoch. Zväz autobusovej dopravy očakáva, že percento poklesu postupne narastie. Zväz opäť vyhodnotí situáciu v januári 2015 a prijme opatrenia v závislosti od jej vývoja.

 

Zväz autobusovej dopravy združuje najvýznamnejšie podniky na Slovensku poskytujúce výkony vo verejnom záujme v autobusovej doprave pre samosprávne kraje (spoločnosti slovenskej autobusovej dopravy SAD). Sektor slovenskej autobusovej dopravy ročne prevezie takmer 190 miliónov cestujúcich, vykoná viac ako 206 miliónov km a jeho flotila predstavuje 3.550 vozidiel. Spoločnosti pravidelne investujú do modernizácie a bezpečnosti vozidiel a komfortu autobusových staníc. Zväz autobusovej dopravy má 16 členov, ktorými sú najväčší autobusoví dopravcovia na Slovensku.

 


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign