Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 20. 10. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Bezpečnosť na cestách: Európsky parlament chce, aby boli v každom aute asistenčné riadiace systémy

Európsky parlament |MM|  Rozpoznávanie chodcov, automatické brzdenie či inteligentné prispôsobovanie rýchlosti. Európsky parlament chce, aby boli podobné asistenčné systémy montované do všetkých nových áut.

Na európskych cestách každý rok príde o život viac ako 25 tisíc ľudí a niekoľko stotisíc utrpí zranenia. A až 90 percent týchto nehôd majú na svedomí sami vodiči.

Predstavte si, že vaše auto má vlastné oči a mozog, vďaka ktorým dokáže reagovať v nebezpečných situáciách rýchlejšie ako vy a zachrániť vám tak život. Alebo rozpozná na ceste chodcov či cyklistov a automaticky pred nimi spomalí, aby ste ich náhodou nezrazili. Samo sleduje značky a drží sa v rýchlostnom limite. Keď prekročíte jazdný pruh, upozorní vás pípaním alebo sa dokonca samo zaradí späť. Toto nie je žiadne sci-fi, ale realita dneška. Nie je však dostatočne rozšírená, podobné „vychytávky“ sa montujú väčšinou do luxusných - a drahých - áut.

Výhody týchto asistenčných riadiacich systémov sú nedozerné. Poslanci Európskeho parlamentu by preto boli radi, keby nimi boli vybavené všetky nové autá. Požadujú to v dnes prijatom uznesení.

Všetci robíme chyby, či už sme v pozícii vodiča, chodca či cyklistu. Automatické asistenčné systémy majú v takýchto prípadoch úlohu akýchsi tichých autopilotov, ktorí pomáhajú zabrániť nehodám,“ vysvetľuje jeho autor, nemecký ľudovec Dieter-Lebrecht Koch.

Tými systémami boli kedysi vybavené len veľmi drahé autá, dnes ich však môžeme nájsť vo všetkých triedach. Avšak len v každom štvrtom novom aute. Hlavný dôvod? Ich vysoká cena.

Poslanci nechcú, aby museli ľudia za bezpečnosť doplácať vysoké sumy. Povinné by podľa nich mali byť len tie systémy, ktoré sa už osvedčili, ako napríklad rozpoznávanie chodcov či cyklistov a automatické brzdenie.

Každý by mal mať možnosť kúpiť si také auto. Práve vďaka všeobecnému zavádzaniu systémov by cena týchto automobilov nemala byť horibilná, budú len o trochu drahšie,“ dodáva Dieter-Lebrecht Koch.

Poslanci okrem toho vítajú nulovú toleranciu alkoholu, akú máme aj na Slovensku, a Komisiu vyzývajú k tomu, aby posúdila, aké by to malo výhody, keby sme alkohol zakázali piť pred jazdou v celej EÚ a to najmä mladým vodičom a vodičom z povolania.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign