Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Bratislava Live | Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24


Dnes je 18. 9. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Karol Voltemar  - cesta okolo sveta na bicykli
Označenie inzercie
Bratislava na fotografiách
Označenie inzercie
Videá

Až po takom dobrodružstve zase netúžim...

Miloš MajkoDátum13. 10. 2010 21:54:19TémaCestovanie

Letecké spoločnosti šetria úplne na všetkom. Kde sú tie časy, kedy sa letecká doprava radila medzi služby, ktoré boli všeobecne považované za niečo, čo si musí udržať určitý štandard. Nízkonákladové letecké spoločnosti začali so spoplatňovaním úplne všetkého, čo sa spoplatniť dá. Je to práve RYANAIR ktorý vyhlásil, že má záujem o spoplatnenie toaliet na palube a následne šokoval verejnosť plánmi začať prepravovať cestujúcich po stojačky. Na poplatok za každú zapísanú batožinu veľakrát vyšší ako cena samotnej akciovej letenky, poplatok za prednostný nástup do lietadla - spoločnosť nemá zavedené palubné vstupenky s miestenkami - poplatok za check in na letišti či zmenšovanie rozmerov palubnej batožiny. Ozaj, štandardné kufre predávané ako palubné, u tejto spoločnosti môžu vyjsť pasažiera draho. Rozmery svojho kufra si treba porovnať s rozmermi batožiny povolovanej touto leteckou spoločnosťou. Na žiadnom zo svojich cca 250 letov som sa napríklad nestretol s tým, že by som si na palubu nemohol zobrať nákup z Duty Free shopu v tranzitnej zóne letiska - RYANAIR takýto nákup považuje za ďalšiu batožinu a buď skončí v cestujúceho príručnej batožine, alebo si za prepravu nákupu priplatí 35 Eur. Nič z uvedeného však nepovažujem za tak absurdné, ako správu z pred niekoľkých mesiacov, ktorú priniesli svetové tlačové agentúry. Hovorí sa v nej, že nízkonákladová letecká spoločnosť RYANAIR oznámila svoj zámer požiadať príslušné orgány o povolenie lietať iba s jedným pilotom. Svetové tlačové agentúry priniesli vyjadrenie majiteľa spoločnosti Michael O´Learyho v tejto podobe: "Zvýšený finančný tlak chce šéf spoločnosti znížiť tým, že získa povolenie, aby na kratšie lety v kabíne lietadla bol iba jeden pilot. Podľa jeho slov je druhý pilot nadbytočný a pokojne ho nahradí palubný počítač." Dnes priniesli tie isté svetové agentúry správu, pri ktorej človeka pomerne často lietajúceho za dobrodružstvom po zemeguli až zamrazí: "Kapitán lietadla Katarských aerolínií zomrel v stredu priamo počas letu v kabíne. Let smeroval z filipínskej Manily do katarskej Dohe, no po smrti pilota ho odklonili do malajzijského Kuala Lumpur, kde nastúpila nová posádka, informuje spoločnosť." Letecky cestujem často a na rozdiel od mnohých iných aj rád. Musím sa však priznať, že v prípade získania povolenia spoločnosti RYANAIR lietať s jedným pilotom, k pasažierom na letoch ich spoločnosti patriť určite nebudem. Nie že by som bol poverčivý a napriek tomu že šanca smrti pilota zrovna lietadla v ktorom by som sa nachádzal je malá, až po takom dobrodružstve netúžim.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
›REGISTROVANÍ MENOM‹
registrovaní nickom
všetci
Alena | 21-10-2010 00:32:43
Zijem v uk a chodim domov asi 2 krat za rok a nepamatam si na to ze by som za letenku zaplatila 20 libier vzdy je to okolo 100 a viac.Ryanair bol lacnejsi ale to bolo veeeelmi davno.Co sa tyka spolocnosti je tam par nevyhod ale da sa tomu prisposobit.Ved co ine nam zostava
anonym | 16-10-2010 20:23:23
Jaj všetci robíte stoho drámu jaj to je strašné a každý rok idem lietadlom a nikdy nemám problémy ako vy robíte s toho cirkus.Lietadlom sa dostanem kam chcem a služby sú na každom letisku super až lacnejšie ako na Slovensku.A ked neveríte aerolíniám tak je to vaša osobná vec.Takže potom tu nemudrujte a nekomentujte ak ste neišli lietadlom alebo sa bojíte? Nebudte strachopudi váženi.A ak čítam vaše názory je mi až do smiechu.Matok tu napísal že sa mu sedí dobre ale neni zvyknutý na štandard ale za prachy sa do Dublinu neodvezieš a prečo nie ked máš plné gate peňazí.Piloti musia oddychovať po každom prílete a odlete.Vlakom a Autobusom sa dostaneš napríklad do Paríža za 10 hodín a lietadlom si tam za hodinu.A letisko by mala byť naozaj adrenalínová činnosť ale aj oddychová.Na to treba myslieť vážený.
ja_len_ja | 16-10-2010 12:54:05
vsetky vyjadrenia o´learyho sluzia len na zviditelnenie ryanairu - cize je to ich forma marketingu. komu sa nepaci nech s nimi nelieta, smutne je to, ze z BA pomaly ani nic ine nelieta, nastastie vieden je blizko
anonym | 14-10-2010 23:05:48
a co tak vlak? V Nemecku je to pozitok, ale iba po Drazdany som neolutoval jeden krat ze som uprednostil vlak, ale od drazdan do blavy fakt humus :-O
anonym | 14-10-2010 19:02:28
Najnovšie by mohli vyhlásiť, že budú redukovať počet pilotov nie z dvoch na jedného, ale na číslo nula. Automatika dokáže nahradiť ľudské zdroje, tak načo ich platiť? Potom by tí, ktorí budú na palube na stojáka, mohli obsadiť voľné miesta v pilotnej kabíne. :-D :-D :-D
Miloš Majko | 14-10-2010 10:39:34
Verim. Je to buducnost.
Peter Sabo | 14-10-2010 10:24:00
Milos, velke spolocnosti testuju zariadenia vdaka ktorym by si aj ty dokazal ovladat lietadlo, pristavat s nim, vzlietat. Samozrejme na realizovanie takehoto niecoho bude treba prebudovat kopec leteckej, infrastruktury, zaviest technologie, ktore sa zatial len testuju, ale vyvoj ide tymto smerom. Vo vzduchu budu lietat neskutocne mnozstva malych sukromnych lietadiel, a na ovladanie budes potrebovat asi take skolenie ako na vodicak, o zvysok sa budu starat "pocitace", velke lietadla budu bezpilotne, budu sa drzat stanovenych tras a vsetko bude kontrolovane zo zeme. Viem, ze to znie ako teoria, hudba buducnosti alebo nieco podobne. Ale 30 rokov dozadu sme si nevedeli predstavit fakt, ze by lietadlo same pristalo. Dnes je to realita a velke pecento lietadiel dokaze pristat same bez zasahu pilota, dokonca odroluju na ku svojej stojanke. A Milos ver tomu, ze prave RyanAir a jemu podobne spolocnsoti budu ako prve zavadzat inovativne technologie.
Miloš Majko | 14-10-2010 10:21:21
Martin Hojer 14-10-2010 10:18 - suhlasim.
Martin Hojer | 14-10-2010 10:18:18
Co sa tyka O´Learyho, u nho su to len snahy o zviditelnenie a mozno aj aka taka reklama...aj ked je mnoho ludi, ktori sa stazuju, ze Ryanair je hrozny, aj tak su tu stale miliony, ktore touto spolocnostou budu lietat aj nadalej... letel som s nimi takisto velakrat a minuly rok sa mi podarila napriklad spiatocna letenka do Bologne za EUR 0.02 (iba s prirucnou batozinou samozrejme)... Celkovo ide len o to, aby ludia hrali podla ich pravidiel, na ich webe je dostatok informacii na to, aby clovek predisiel zbytocnemu doplacaniu. Mas navyse batozinu? Mal si si pozriet kolko si mozes zobrat. Nemas vytlaceny boarding pass? Jasne je to tam napisane, ze pri jeho absencii si doplatis a tak dalej. Ludia sa dokazu velmi lacno odviezt, ak ovsem budu hrat podla pravidiel tejto spolocnosti. Samozrejme, ich neustale otravovanie s predajom scratch cards a pofidernych cigariet a inych vyrobkov, je dost otravny, takisto ta smiesna fanfara, lenze naozaj, co mame ocakavat ak sa chceme odviezt za par eur? V nedelu som letel z Viedne spolocnostou Swiss Air do Zurichu a mal som pocit akoby som ohluchol, pretoze som vobec nepocul nejake pokusy o predaj...a navyse sme dostali aj obcerstvenie :) Ukoncim to teda tym, ze aj ked viem, ze tato spolocnost berie ludi IBA ako cisla, pokial budu mat ceny take ako maju, nemam dovod s nimi prestat lietat. (typicka slovenska mentalita?)
Miloš Majko | 14-10-2010 10:12:24
Prax potvrdila, ze konkurencny boj zabezpeci obsadenie ktorejkolvek napr. krachom uvolnenej atraktivnej destinacie. Ze BA zrovna medzi najatraktivnejsie nepatri, to je fakt. EssyJet to vzdal rychlo. Aj Lauda Air. WizzAir sa sem napriek ohlaseniu nehrnie. Peter, teoria je vec jedna a prax v civilnej lteckej preprave druha.
anonym | 14-10-2010 09:52:58
inac pre tych, ktorych tato problematika zaujime, nedavno vysla zaujimava kniha Chytre letani, http://www.martinus.sk/?uItem=87374
anonym | 14-10-2010 09:42:45
letel som s ryanom minimalne 40 krat a vzdy som bol spokojny, okrem dvoch meskani boli vsetky lety nacas, za niektore letenky som dal 20 euro...za takuto cenu clovek nemoze cakat bohvieco...tie olearyho vyhlasenia su len dobry marketingovy tah, ktorym puta pozornost a ma zadarmo reklamu, s jednym pilotom ani na stojaka sa aj tak lietat nebude a za cirkusy okolo batoziny mozu samotni cestujuci, ktori si ako prirucnu batozinu brali obrovske kufre, ktore ani neboli schopni vylozit hore do batozinoveho priestoru...budme radi, ze tu ryan mame, pretoz inac by z blavy nelietalo prakticky nic /csa zachvilu skrachuje a s lotom cez varsavu to tiez nie je bohvieco/
Miloš Majko | 14-10-2010 01:20:48
S kuframi a kufrikmi sme na tom asi podobne a zaroven mozno aj s tym lietanim. Lietam aj s lufthansou a nieco som sa nalietaj aj so SkyEurope ci Easy Jetom. V USA aj inymi nizkonakladovkami. No a samozrejme ze pomaly uz asi s kazdymi znamymi standardnymi aerolinkami. Musim vsak povedat, ze cena Ryanairu nie je z daleka vzdy uplne najlacnejsia po scitani vsetkych poplatkov. Suhlasim vsak s tym, ze ina volba viac menej nie je. Nemam problem caffe ci bagetu si na palube zaplatit, no napriek tomu, ze na palube nezvyknem trpiet hnackou, tazko chapem pokusy Ryanairu o spoplatnenie toaliet, prepravu cestujucich na stojaka a predstavu lietat s jednym pilotom. To su tie extremy, o ktorych hovorim. Inak su krajiny, kde i klasicke letecke spolocnosti lietaju za velmi vyhodnych podmienok. Na jednej z ciest po USA, som za 10 dni absolvoval 11 letov. Pre porovnanie, napr. zo San Francisca do Las Vegas som mal standardnu letenku s Virgin America za necelych 80 USD. A nie tri stvrte roka vopred. Je to vsak vec nazoru a nemam problem, ked sa na to pozeras inymi ocami. Mrzi ma vsak, ze na piatkovom lete z Palma de Mallorca do Bratislavy, jedna z pasazierok musela za palubnu batozinu asi o dva centi v jednom rozmere vacsiu doplatit v hotovosti 35 Eur. Nemyslim si, ze toto je marketingovy tah, ktory je dlhodobo unosny. Mam za to, ze konkretne tato spolocnost bude dovtedy pritvrdzovat, az bude tolko staznosti, ze kontrolny organ bude nuteny konat tak, ako v pripade nedavneho udelenia asi najvacej pokuty v historii. A nasledne pride k takym opatreniam, ktore budu smerovat k vacsiemu pohodliu a mensej "sikane" cestujucich. Nasledne vsak bude dost tazke a nakladne opatovne napr. vymenit sedadla za sklapacie (i ked to nepovazujem za mimoriadny problem). No a nasledne opatovne pride k zvyseniu cien leteniek. Totizto, kazdy pohar raz pretecie...
anonym | 14-10-2010 00:50:27
Milos tak potom Vam neostava nic ine len lietat napr. s lufthansou, je davno zname , ze RYANAIR je nizkonakladova letecka spolocnost, co cakate od nich ked letenka stoji par eur hoc i do malagy, ze je v cene 20 kg batozina? Ja som sa nalietal v zivote uz naozaj dost, ci sluzobne alebo sukromne, ale to co RYANAIR ponuka za cenu aku to ponuka je adekvatne. Clovek nemoze nic cakat naviac ak chce lietat takmer zadarmo, ak mu to pride pod uroven nech sa paci su tu ine spolocnosti odporucam lufthansu, cena adekvatna ;-) Treba sa prisposobit aj s kufrikom preto ich mam viacej ;-)
Igor Lehocky | 13-10-2010 23:34:42
...a uplne suprove bude, ked Ryanair zacne vystrelovat prepravne vetrone, jupiiiiii :-D
Igor Lehocky | 13-10-2010 23:14:28
Konecne zacne byt lietanie adrenalinova zalezitost :-D . Keby Ryanair pridala do vybavi lietadla siber,cabrio a kvoli spotrebe iba jeden motor,konecne by sa mi podarilo objavit v lietani vasen :-D *yes*
Miloš Majko | 13-10-2010 22:52:50
Neberiem Ti nazor a lietam so vsetkymi leteckymi spolocnostami a podotykam, ze iba v economy triede. Do extremov RYANAIRu vsak nezachadza nik. No a z BA sa inak konieckoncov lietat ani velmi neda. ;-) S kym porovnavas Ty?
MatoK | 13-10-2010 22:43:31
Miloš, sorry, ale lietam s RYanAir a som stále veľmi spokojný, letenky sú lacné, lietajú z BA a nemám problém ani z batožinou a ani z kuframy. Sedí sa mi dobre.... neviem na aký štandard si zvyknutý, ale za menšie prachy sa do Dublinu určite neprivezeš... :)

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Bottom panel

© bratislavalive všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na bratislavalive.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign